דויטשה בנק: "אנו נדהמים שבתקופה של עליית מחירים דרמטית כי"ל דורכת במקום"

[להמלצות אנליסטים] בדויטשה מעדכנים היום שכי"ל חתמה שני חוזים חדשים בדרום אפריקה לאספקת דשני אשלג במחיר CIF של 285 ו-300 דולר לטון

דויטשה בנק מעדכן היום (ה') כי ענקית האשלג הישראלית כי"ל מקבוצת חברה לישראל חתמה על שני חוזים חדשים בדרום אפריקה לאספקת דשני אשלג במהלך הרבעון השלישי במחיר של 285-300 דולר לטון, כ-50 דולר לטון יותר בהשוואה למחיר במסגרת חוזים קודמים.

התקופה היא תקופת גאות בשוק דשני האשלג הגלובלי. כך למשל, בשווקי דרום-מזרח אסיה וברזיל, שם נקבעו רמות מחירי הסף החדשים בשבועות האחרונים, חצו מחירי דשני האשלג לאספקה ברבעון הרביעי את רף 300 הדולר לטון. להערכת דויטשה, מחיר האשלג יוסיף לעלות גם ב-2008 בשל הפקטור הסיני - במודל אותו האנליסטים מגדירים כ"שמרני" נקבו במחיר של 260 דולר לטון.

בדויטשה מתייחסים לדאגות בשוק מכך שעליית מחירי ההובלה הימית תקזז את עליית מחירי דשני האשלג, ומסבירים כי מחירי ההובלה הימית עלו בשנה האחרונה בכ-10-20 דולר לטון, בעוד שבמחירי דשני האשלג נרשמה עלייה של כ-60 דולר בממוצע. להערכתם אפשר ויצרניות הדשן בכלל ישתמשו בעליית מחיר ההובלה כ"תירוץ" להעלות מחירים.

ולסיכום נביא כלשונה את תהיית אנשי דויטשה. "אנחנו נדהמים שבתקופה של עליית מחירים דרמטית, מניית כי"ל דורכת במקום - אנו רואים בכך הזדמניות קנייה מצויינת," כך בסקירה העדכנית אשר מסתיימת, כמתבקש, בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 42 שקל.

כיל