פרויקט הרכבת הקלה בת"א: דניה סיבוס תבצע עבודות בהיקף 320 מ' אירו

תחזיק 40% ממניות חברת ההקמה של הפרויקט; סך עלות הבנייה של הרכבת הקלה - 1.34 מיליארד אירו

במקביל למו"מ מול הבנקים להשגת הסגירה הפיננסית, זכיינית הרכבת הקלה בת"א, קבוצת MTS, שבראשות אפריקה ישראל של לב לבייב, מתחילה להיערך לביצוע עבודות ההקמה של הפרויקט. ל"גלובס" נודע כי דניה סיבוס שבשליטת אפריקה צפויה להחזיק ב-40% ממניות חברת ההקמה (CJV), שלמעשה תשמש כקבלן המבצע של הפרויקט.

בהתאם להסכם בין בעלי המניות ב-MTS, החברה הסינית CECC שאמורה לשמש כקבלן המינהור, וחברת התשתיות הפורטוגזית סוארס דה קוסטה יחזיקו כל אחת 30% ממניות חברת ההקמה.

קבלן ההקמה אמור לחתום על הסכם מול MTS לביצוע העבודות בפרויקט שייעשה על בסיס עיקרון ה-"גב אל גב" (BACK TO BACK). במקביל ייחתם הסכם נפרד מול סימנס שתספק את הרכבות לפרויקט ותהיה אחראית על החישמול.

מההסכם שנחתם בין הצדדים עולה, MTS תשלם על ביצוע עבודות ההקמה האזרחיות (בין השאר הקמת התחנות) 800 מיליון אירו. מתוך כך, תבצע דניה סיבוס, בניהולו של עופר קוטלר, עבודות בהיקף של 320 מיליון אירו, בהתאם לחלקה (40%) היחסי בחברה.

מאחר ואפריקה ישראל היא בעלת השליטה בדניה סיבוס (74%) ההסכם מול חברת ההקמה מהווה עסקת בעלי עניין, וידרוש את אישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה שתכונס ב-19 באוגוסט.

דירקטוריון דניה סיבוס, בראשות מנכ"ל אפריקה ישראל, ארז מלצר, כבר אישר את ההסכם, לאחר אישור ועדת הביקורת של החברה. הקמת הרכבת הקלה בת"א, שעלותו נאמדת ב-10 מיליארד שקל, נחשבת לפרויקט התשתיות הגדול ביותר במשק הישראלי. MTS זכתה במכרז שפרסמה המדינה לאחר שהמענק הכספי שדרשה בהיקף של 7.16 מיליארד שקל היה הנמוך ביותר.

בסוף חודש מאי נחתם הסכם הזיכיון בין MTS, בניהולו של יוחנן אור, למדינה להקמתו והפעלתו של הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב. הקו האדום מחבר בין פתח תקווה לבת ים דרך תל אביב, ואורכו 22 ק"מ. הקו יכלול 10 תחנות תת קרקעיות ו-21 תחנות עיליות. לפי לוח הזמנים, העבודות אמורות להתחיל במהלך 2008, ולהימשך חמש שנים.