הפועלים ממשיך באופטימיות: הגאות בבורסה תימשך; הדוחות הכספיים צפויים להיות חיוביים

הכלכלנים: כל השפעה שלילית על שוק המניות יוצרת הזדמנות קנייה * על המדיניות המוניטרית: העלאת הריבית צפויה, אך גם היא לא תמנע את המשך העליות בבורסה * התייקרות מחירי הנפט מהווה את הסיכון העיקרי להמשך העליות בשוק ההון

כלכלני בנק הפועלים ממשיכים לשמור גם השבוע על אופטימיות, ומדגישים כי להערכתם הגאות בבורסה צפויה להימשך לאור הנתונים הכלכליים החיוביים, המכפילים הסבירים, ההמלצות החמות מצד בתי ההשקעות הזרים והדוחות הכספיים שצפויים להיות חיוביים.

לדברי הכלכלנים, המגמה המעורבות בבורסה עשויה להימשך כל עוד המגמה תהיה כזו גם בעולם. עם זאת, "נתוני המאקרו בישראל עדיין טובים, ועונת הדוחות בשבועות הקרובים צפויה להביא לידי ביטוי את המשך השיפור העסקי והמאקרו כלכלי בישראל. בתי ההשקעות הזרים, ובניהם דויטשה בנק ומורגן סטנלי, שפרסמו השבוע את המלצותיהן, ממשיכים להיות חיוביים לגבי המשק הישראלי. במובן זה, השפעות שליליות על מניות יוצרות הזדמנויות קניה בשוק המקומי, כשהצורך בסלקציה קפדנית הינו בעל חשיבות מרובה".

הכלכלנים אף מתייחסים למדד המחירים לצרכן בחודש יוני, שפורסם השבוע ועלה ב-0.7%, מעבר לציפיות, מה שמחזק את ההערכות בשוק כי תם עידן הורדות הריבית, וכי הצפי כעת הוא דווקא להעלאה של הריבית. "להערכתנו", אומרים האנליסטים, "עלייה מתונה בריבית אינה מהווה סיכון של ממש לשוק המניות, מאחר והתשואות בשוק המניות עדיין אטרקטיביות יותר יחסית לאפיקים חסרי הסיכון".

לצד האופטימיות אותה מפזרים הכלכלנים, ניתן למצוא נקודת סיכון עיקרית אחת: מחירי הנפט. בשבועות האחרונים נמצא הנפט במגמה עלייה, ומחירו נע כעת סביב 75 דולר לחבית בעוד הוא מתקרב לשיא שנרשם אשתקד - 78.4 דולר לחבית. לדברי הכלכלנים, "להמשך עליית מחיר הנפט עשוי להיות השפעה מהותית על כלל החברות, ולכן עשוי ליצור סנטימנט שלילי בשוקי ההון. מעבר לפגיעה ברווחיות החברות, להתייקרות הנפט עשויה להיות השפעה פסיכולוגית על ידי פגיעה באווירה הצרכנית".

אך השורה התחתונה, כאמור, אופטימית: "אנו סבורים כי המגמה החיובית הצפויה בטווח הבינוני-ארוך מצדיקה את המשך שמירת החשיפה המנייתית, תוך ביצוע סלקציה קפדנית בין המניות ושימוש בהגנות המקובלות (פיזור גלובלי, פקודות הגנה ושימוש באופציות מעו"ף כהגנה מפני ירידות)".