תושבים משכונת רוממה בחיפה עתרו לביהמ"ש: לפנות את חסידי ברסלב

טוענים כי קבוצת חסידי ברסלב השתלטה על בית-הכנסת בשכונה החילונית והפכה אותו לכולל ולמוקד פעולות החזרה-בתשובה

קבוצת תושבים משכונת רוממה בחיפה עתרה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד עיריית חיפה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה והוועדה המחוזית חיפה, בבקשה להורות על פינוי קבוצת חסידי ברסלב, שלטענת התושבים, השתלטה על בית הכנסת בשכונה החילונית והפכה אותו לכולל ולמוקד פעולות החזרה-בתשובה.

העתירה, שהוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה ליהדות רפורמית, מהווה שלב נוסף במאבק בין תושבים לקבוצת החסידים, מאבק שאף הוביל בשבוע שעבר לקטטה המונית, בעקבותיה נעצרו מספר אנשים.

בעתירה טוענים התושבים, כי קבוצת החסידים השתלטה בפועל על מבנה בית הכנסת והחלה לנהלו ולנהוג בו כבשלה, תוך דחיקת רגלי תושבי השכונה, השלטת אופי חרדי על הפעילות בבית הכנסת והתנגשות מתמדת בתושבי השכונה, המעוניינים לקיים בבית הכנסת פעילות התואמת את אופיים והשקפותיהם, תוך הפעלת בית הכנסת על פי תפיסת עולמה. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, לטענתם, בהרחבת שעות פעילותו של בית הכנסת, בשינוי אופן התפילה בו, בהגדרת כללי צניעות מחמירים לנשים המבקשות להיכנס לבית הכנסת ואף לעיתים בסגירת שעריו של בית הכנסת בפני מי שאינו חלק מקבוצת החסידים.

עוד נטען, כי חסידי הברסלב החלו שוהים במתחם בית הכנסת למשך רוב שעות היממה, תוך הפיכת בית הכנסת למקום התכנסות לאברכים. על פי טענה נוספת המועלית בכתב התביעה קבוצת החסידים החלה להשתמש במבנה בית הכנסת כמרכז הרצאות שמהותן, בין היתר, החזרה בתשובה. כתוצאה מכך, הוזמנו לבית הכנסת מרצים, העוסקים בהחזרה בתשובה, על אפם ועל חמתם של תושבי השכונה.

העותרים טוענים כי עירית חיפה ורשויות אכיפת הדין אינן נוקפות אצבע ואינן מנסות כלל להחזיר את המצב לקדמותו. (עת"מ 2038/07).