גם בדויטשה בנק נשבו בקסמיו של גיל אגמון: "קשה שלא לאהוב את דלק רכב"

לאור האופטימיות בנוגע לשוק הרכב המקומי בכלל והחברה בפרט, החלו לסקר המניה בהמלצת 'קנייה' ובמחיר יעד של 58 שקל

דויטשה בנק ממשיך להרחיב את פורטפוליו החברות הישראליות המסוקרות על ידו, ושיגר ביממה האחרונה המלצה על חברת דלק רכב , יבואנית מאזדה ופורד בישראל, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ובניהולו של גיל אגמון. בהמלצה, תחת הכותרת "POLE POSITION" -(כינוי לרכב הניצב בעמדת הזינוק הטובה ביותר טרם תחילת המרוץ - ר.מ.), מעניקים הכלכלנים למניית החברה מחיר יעד של 58 שקל (פרמיה של כ-28%) ומציינים כי הזמנים הטובים של החברה עוד לפניה.

כלכלני דויטשה בנק שואבים את האופטימיות בנוגע לדלק רכב משני מקורות: האחד טמון במצב שוק הרכב והשני בגורמים ספציפיים הקשורים לחברה. בין אלו, מציינים הכלכלנים את ההנהלה המצוינת של דלק רכב, מערך ההפצה היעיל והמיתוג הגבוה שלה, לצד 11 השקות חדשות שצפויות בחודשים הקרובים, ואשר יביאו את החברה לכסות כ-90% מפלחי השוק השונים בהשוואה לכ-70% כיום.

באשר לענף כולו, מציינים הכלכלנים כי לאור האצת הצריכה הפרטית במשק צפוי גידול טבעי בשוק הרכב לאחר 15 שנות סטגנציה, מה שיביא להעלאת רמת המינוע (מספר כלי הרכב ל-1,000 איש - ר.מ.) בשוק. רמה זו עומדת כיום על 290 כלי רכב בלבד ל-1,000 איש בישראל, בהשוואה ל-590 כלי-רכב באירופה וכ-800 כלי רכב בארצות-הברית. גורמים אלו ביחד עם הפרמטרים המאפיינים את החברה, יביאו להערכתם לצמיחת רווחי דלק רכב ב-17% בממוצע עד 2009.

"האמת, קשה שלא לאהוב את דלק רכב. עם שולי רווח גולמי יציבים ושיעור הוצאות תפעוליות קבוע, אנחנו מאמינים ששולי הרווח שלה יתרחבו כפועל יוצא מגידול המכירות הצפוי. אנחנו מעריכים, כי ב-2007 רווחיה יצמחו בכ-38% ל-376 מיליון שקל ובשנת 2008 יצמחו בכ-11% נוספים, מה שמשקף לה מכפיל רווח של 10 בלבד על הרווח הצפוי בשנה זו, כשברקע צפויה בשנתיים הקרובות תשואת דיבידנד שנתית של 9%-10%", כותבים כלכלני דויטשה בנק.

לדבריהם, הסיכונים המרכזיים שטמונים בהשקעה בחברה הם תנודת שערי החליפין שמשפיעה על הרווחיות הגולמית שלה, במיוחד בטווחים הקצרים, העובדה שהיא תלויה בשני יצרני רכב, האפשרות שייווצר מחסור באספקת כלי הרכב - מה שיכול להעיב על הצמיחה, וכן סביבה תחרותית קשוחה.