בעקבות החלטת הריבית: הדולר איבד 0.5% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.221 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] גלובסTV מציג האירו היציג נקבע ברמה של 5.802 שקלים - ירידה של 0.95% * פינוטק: הכיוון לדולר - 4.1 שקלים

יום המסחר הראשון במט"ח לאחר החלטת הריבית ביום שני, הסתיים כצפוי בהתחזקות של השקל הישראלי אל מול המטבעות המובילים, הדולר והאירו. עם כי, המסחר שהחל בבוקר בהתחזקות משמעותית, בעיקר מול הדולר, הסתיים לבסוף בשינוי בשיעור מתון יותר.

נזכיר כי ביום שני העלה בנק ישראל את ריבית הפריים ל-3.75%. בכך "נטש" הבנק המרכזי את מדיניות התמיכה בדולר ובאירו (במטרה להוציא את המשק מהמסלול הדיפלציוני של רמת המחירים), וחזר לנסות לשלוט בלחצי המחירים בעופן ישיר.

פרסום השערים היציגים התעכב היום בגלל השביתה במשק בה משתתף גם בנק ישראל בנקיטת עיצומים חלקיים.

הדולר שכבר התחזק בתחילת היום בכ-1% איבד לבסוף 0.5% בלבד ושערו היציג נקבע ברמה של 4.221 שקלים. האירו היציג ירד 0.95% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.8018 שקלים.

ביום שני, הדולר היציג עלה ב-0.33% ונקבע על 4.241 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע בעליייה של 0.44% ל-5.857 שקלים.

פינוטק: היעד לדולר - 4.1 שקלים

המסחר נפתח בסימן הפתעתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אשר העלה את הריבית מגובהה של 3.5% לרמה של 3.75% בניגוד לצפיות. השקל מיהר להגיב כשהוא מתחזק במסחר האלקטרוני לרמה של 4.1900.כעת ניראה כי המהלך בו החל השקל לקראת סוף השבוע שעבר מקבל תאוצה כשהיעד של 4.1000 מתקרב.

קבלה של נתונים מקרו חיוביים בתחילת השבוע וחולשתו של הדולר בזירה הגלובלית יתמכו בהמשך התחזקותו של השטר הישראלי כנגד הדולר. נגיד בנק ישראל לא מחכה להתפתחות המגמה בשוק אלה מנסה להכתיבה לכן לא המתין לפרסום מדד יולי בכדי להעלות את הריבית. הירידות בשווקי ההון של אסיה ובמדינות המתפתחות עשויה להכביד על הבורסה באחד העם ולמתן את מהלך ההתחזקות של השטר הישראלי.

בעולם, פירסום המאזן המסחרי לפנות בוקר ביפאן אשר הצביע על גידול מרשים ביצוא וירידות חזקות בשווקי ארה"ב היוו את הזרזים למרוצו של היאן. הדאגה ממצבה של כלכלת ארה"ב כתוצאה מהמיתון בשוק הדיור החריפה וגררה את בורסות ארה"ב למגמה שלילית, אשר הביאה לעליית התנודתיות בשווקי ההון בעולם ואיתה פרמיית הסיכון.

Easy Forex: בעולם ממתינים לפרסום מכירות הבתים הקיימים בארה"ב

אתמול המשיך הדולר להיחלש בעולם וקבע שיאי שפל חדשים כנגד שלל המטבעות המרכזיים. הסיפור החם בשוק ממשיך להיות המשבר בשוק המשכנתאות שגם משפיע על הבורסה בארה"ב שסיימה יום מסחר בו ירדו המדדים ירידות חדות למדי.

הסוחרים ממתינים היום לנתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב, שיתפרסם היום בשעות הצהריים, וצפוי לקבל חשיבות מרובה על רקע החולשה בשוק הנדל"ן לדיור בארה"ב.