אלקטרה תרכוש 90% מחפציבה דיור תמורת 30 מיליון שקל

(עדכון) - במקביל, העניקה אלקטרה אופציה לפאנגאיה נדל"ן, לרכוש מחצית מגרעין השליטה בחפציבה דיור בתנאים שלפיהם נכנסה אלקטרה לעסקה

אלקטרה בע"מ שבשליטת גרשון זלקינד משתלטת על חפציבה דיור של בעז יונה, כפי שפורסם לראשונה באתר האינטרנט של "גלובס" בסוף השבוע האחרון. על פי הסכם המכר שנחתם בין הצדדים, תרכוש אלקטרה 90% מחברת האחזקות החולשת על שלוש חברות: חפציבה ג'רוזלם , חפציבה חופים וחפציבה גלובל , וזאת בתמורה ל-30.1 מיליון שקל. על פי הודעת החברות לבורסה, ליונה תינתן אפשרות לקבל מחפציבה דיור חלק מהפרויקטים שהיקפם 1,500 יחידות דיור (פרויקטים בנתניה, רחובות ופרדס חנה), ללא תמורה.

השיתוף האסטרטגי בין החברות החל ביולי 2006, כאשר אלקטרה, המנוהלת על ידי איתמר דויטשר, השקיעה כ-11 מיליון דולר בחפציבה באמצעות רכישת אג"ח להמרה. לאלקטרה הייתה הזכות להמיר את האג"ח כנגד אחזקה של 25% בחפציבה לאחר ההקצאה, וכן ניתנה לה האופציה לרכוש 25% נוספים מחפציבה, גם כן באמצעות אג"ח להמרה. אופן הסדרתו של חוב זה בין הצדדים טרם הוברר.

במקביל להסכם מול יונה, העניקה אלקטרה אופציה לחברת פאנגאיה נדל"ן , שותפתה בפרויקט נדל"ן ברוסיה, להצטרף לעסקה. מדובר ברכישת מחצית מגרעין השליטה בחפציבה דיור, על פי אותם תנאים לפיהם נכנסה אלקטרה לעסקה. במידה שברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי השליטה בפאנגאיה, יממשו את האופציה, תעביר החברה שבשליטתם 15 מיליון שקל תמורת 45% מחפציבה דיור. כל זאת, בתנאי שהשניים יתחייבו לרכוש מחצית מההלוואה בסך 48.8 מיליון שקל, שהעניקה אלקטרה לחפציבה (בתמורה לאג"ח להמרה).

עוד במסגרת ההסכם בין אלקטרה וחפציבה, זכאית אלקטרה לבחור מבין שמונה פרויקטים אחרים של קבוצת חפציבה הפרטית, הנמצאת בבעלות משפחת יונה, וליצוק את אלו שבחרה לתוך חפציבה דיור. התמורה עבור אותם פרויקטים תיקבע בהסכם נפרד בין אלקטרה ומשפחת יונה, ועל פי ההערכות מדובר על עשרות מיליוני דולרים.

נציין, כי כוונתה הראשונית של משפחת יונה הייתה להנפיק את הפעילות הכוללת של חפציבה בבורסה המקומית, לפי שווי של 200 מיליון דולר. ואולם, על רקע המציאות החדשה - העיתוי יידחה והשווי, כך על פי הערכות, יהיה צנום יותר.