קמן של אלרואי מתרחבת באירופה: רוכשת אחזקות בקבוצת פאואר פלסטיק תמורת 4.7 מיליון שקל

קמן סחר מתכוונת להשתמש באחזקות כפלטפורמה לשיווק צינורות PVC וברזים של התעשייה הקיבוצית באירופה * העסקה בוצעה בשיתוף דנבאר גרופ, שתהיה שותפה בניהול

קבוצת קמן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי ממשיכה להתרחב בשווקים הבינלאומיים. לאחר שהחברה הבת מופת רכשה לפני כשבוע וחצי 50% מחברת LBC האמריקנית ב-30 מיליון דולר, הודיעה קמן היום על הרחבת עסקיה באירופה. קמן סחר, המרכזת את עסקי הסחר של הקבוצה, רכשה תמורת כ-4.7 מיליון שקל (כ-800 מיליון אירו) אחזקות בקבוצת פאואר פלסטיק שבסיסה באמסטרדם ואשר מוכרת מוצרים בתחום הזורמים לחקלאות ולתעשיית החממות.

במסגרת העסקה, רכשה החברה את הבעלות המלאה בחברת Power Plastic הולנד, שליש ממניות ימית אירופה הרשומה בהולנד (שבשליטה משותפת של קבוצת Power Plastic וימית ישראל) ואופציה לרכישת מלוא האחזקות ב-Power Plastic צ'כיה. שלושת החברות עוסקות ביבוא ובשיווק של מוצרי זורמים, כמו צינורות PVC, ברזים ועוד.

העסקה בוצעה בשיתוף דנבאר גרופ, המנוהלת על-ידי האחים עופר ומורן צמחי. לדברי גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות, השותפות של דנבר תתבטא במעורבות בניהול, לאחר שסייעו ביצירת הקשר הראשוני עם הבעלים של Power Plastic בהולנד, כאשר בהמשך ייתכן ויקבלו אחוזים. ההערכה היא כי השותפות תעניק לשיווק המוצרים של התעשייה הקיבוצית באירופה ערך מוסף.

באמצעות הרכישה יתאפשר לקמן לגדול באירופה בשתי זרועות; באמצעות הסניף הצ'כי (Power Plastic צ'כיה) תוכל החברה לשווק את המוצרים הזורמים במזרח אירופה, ואילו Power Plastic הולנד תאפשר לקמן להכניס דריסת רגל במרכז אירופה. שלוש החברות מקבוצת Power Plastic רשמו ב-2006 מחזור הכנסות של כ-7 מיליון אירו, ומקמן נמסר כי כי היא מתכוונת ליצוק לתוכה פעילויות רבות ולהגדיל את פעילותה באמצעותן בשווקים בחו"ל.

נזכיר, כי קמן סחר, החברה הבת של קמן אחזקות, מחזיקה בחברות מנדלסון אשר אגרות החוב שלה נסחרות בתל-אביב ועוסקת בתחום הזורמים, הכולל מוצרים המיועדים ברובם לתחום התעשייה וביניהם מוצרי צנרת, מערכות פיקוח ובקרה, אינסטלציה ומוצרי תשתית. לאחר שמנדלסון התרחבה בשנה הקודמת בארה"ב באמצעות החברות הבנות GFF ו-DSP, מהווה הרכישה בקבוצת Power Plastic כניסה משמעותית של קמן אירופה ליבשת אירופה.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות, אמר היום כי "פאואר פלסטיק תשמש עבור קמן סחר כפלטפורמה להרחבת פעילותה בתחומי טכנולוגיות המים והזורמים. הרכישה תסייע לנו להגדלת חוג לקוחות מנדלסון ושאר חברות קבוצת קמן סחר ברחבי אירופה. הרכישה היא בהמשך להרחבת פעילות מנדלסון בשוק האמריקני, שמתבצעת באמצעות חברת GFF וחברת DSP שנרכשה אשתקד. הרכישה הנוכחית תאפשר לקמן לשווק באירופה גם מוצרים של חברות ישראליות הפועלות בתחומי מוצרי המים והחקלאות".

נזכיר כי מניית קמן אחזקות זינקה מתחילת השנה ב-73.8%.

קמן אחזקות