בניגוד לסנטימנט השלילי: בני שטיינמץ גייס כ-1.2 מיליארד ש' ל-BSGR בהנפקת אג"ח פרטית למוסדיים בת"א

אגרות החוב שהונפקו מדורגות A+ בדירוג יציב על ידי "מעלות" ונושאות ריבית בשיעור כ-5.8%

חברת BSG Resourses, שבשליטת איש העסקים בני שטינמץ דיווחה היום (א') כי גייסה כ-1.2 מיליארד שקל בהנפקה פרטית של אגרות חוב למשקיעים מוסדיים בבורסה של תל- אביב. את הגיוס הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

BSG Resources היא זרוע משאבי הטבע של קבוצת BSG, הפועלת בתחומי הנדל"ן, אנרגיה וניהול נכסים פיננסיים. החברה מייצרת ומעבדת מגוון רחב של מחצבים כגון ניקל, קובלט, נחושת, ופלדה, בפיזור גיאוגרפי נרחב. כמו כן, החברה פעילה בתחום שירותי ההנדסה לתעשיית המחצבים והאנרגיה, באמצעות קבוצת בייטמן. עפ"י מצגת של BSGR, שהגיעה לידי "גלובס", שווי אחזקותיה של החברה, שפועלת ללא מינוף, הוא 3.3 מיליארד דולר.

החברה תיכננה לגייס סכום של כ-800 מיליון שקל, אולם בעקבות ביקושי יתר הגדילה את הסכום ל-1.2 מיליארד שקל. אגרות החוב שהונפקו מדורגות A+ בדירוג יציב על ידי חברת מעלות ונושאות ריבית בשיעור כ-5.8%, אשר נקבעה במכרז - כשהריבית שהציעה למשקיעים נעה בטווח שבין 5.3% ל-5.9%, לתקופה של כ-5 שנים.

בבעלות BSGR פורטפוליו חברות ציבוריות ופרטיות שהבולטות בהן הן ניקנור, בייטמן הנדסה ובייטמן ליטווין הנסחרות בבורסה של אנגליה, וכן קוניקו שמתכננת לבצע גיוס באנגליה לפי שווי של כ-2.5 מיליארד דולר. שווי השוק של אחזקותיה הסחירות של החברה בבורסות באנגליה הוא כ-2.6 מיליארד דולר (חלקה של BSG Resources) .