זירת המט"ח: הדולר סיים את חודש יולי בשער של 4.305 שקלים - איבד היום 0.85%

[לאתר המט"ח] הדולר עלה ביולי ב-1.3% * האירו ירד היום 0.55% וטיפס החודש 3.3% * סיטי: השקל נחלש נוכח הירידות בבורסות - יש להעלות את הריבית במשק

על רקע הרגיעה בבורסה והעליות בשוקי ההון העולמיים, התחזק היום השקל למול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו. זאת בין היתר לאור מגמת היחלשותו של המטבע האמריקני בעולם וחזרת המשקיעים לאפיקים המנייתיים בשווקים המתעוררים. גם סקירות אוהדות מצד בתי השקעות זרים מספקות תמיכה לשקל.

בעולם, כאמור, ממשיך הדולר להיחלש מול 15 מתוך 16 המטבעות המובילים, והוא בדרך לסגור ירידה חודשית שנייה ברציפות מול האירו ביולי. זאת, על רקע ההערכות כי ההאטה בצמיחה והמשבר בשוק האשראי יחייבו את הפדרל ריזרב להפחית את הריבית במשק.

בבית ההשקעות מורגן סטנלי לא מתרגשים מהירידה החדה בשקל נוכח הטלטלה בשוקי ההון הגלובלים, וממשיכים להחזיק בדעה כי "השקל מתומחר בחסר" מול הדולר ובעיקר מול האירו. גם בסיטי מבהירים כי השקל נחלש בחדות נוכח הירידות בבורסות, וקוראים להעלות את הריבית במשק.

הדולר נחלש ב-0.85% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.305 שקלים. בחלקו בראשון של היום כבר נחלש הדולר 1.1% לשער של 4.293 שקלים. האירו היציג איבד 0.55% ל-5.9017 שקלים. אתמול עלה הדולר ב-0.48% לשער יציג של 4.342 שקלים. האירו עלה ב-0.25%, ושערו היציג נקבע על 5.934 שקלים.

נציין כי היום הסתיים גם חודש יוני בסיומו טיפס הדולר ב-1.3%. האירו עלה 3.3% בתקופה.

איזי פורקס: הסנטימנט לטובת הדולר

הדולר נסחר אתמול ביציבות מול רב המטבעות המובילים בעולם. המטבע האמריקני, שהתחזק באופן משמעותי מול רב המטבעות העיקריים בסוף השבוע מלבד הין היפני, לקח "יום מנוחה". רוב הבורסות המרכזיות בעולם כולל את וול סטריט התאוששו מעט מהנפילות החדות בסוף השבוע ונרשמה מגמה חיובית, אם כי הדרך עוד ארוכה למספרים אותם ראינו בתחילת שבוע שעבר.

אנליסטים מעריכים שהשוק לקח "פסק זמן" בכדי להעריך מחדש את הסיבות שגרמו לנפילות בשווקים ולהתחזקות הדולר ונראה שבינתיים הם עוד לא החליטו אם פניהם להמשך התחזקות הדולר או שהדולר יחזור לחולשה שאפיינה אותו בשנים האחרונות. היום יום עמוס בנתונים כלכליים בארה"ב והחשובים שבהם הם: הגידול בהוצאות הצרכנים, מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ומדד אמון הצרכנים.

במהלך הלילה המטבעות בעלי הריבית הגבוהה כגון הפאונד, הניו זילנדי והאוסטרלי החלו במהלך של התחזקות מול הדולר. שוקי הבורסות העולמיות החלו להתייצב אמש לאחר הנפילות החדות, דבר שהפחית מעט מחששות הסוחרים אשר הרגישו יותר בטוחים לקנות מטבעות בעלי סיכון.

בזירה המקומית, השקל התחזק מעט מול הדולר אך עדיין נסחר מעל לרמת התמיכה המשמעותית ב-4.3 ש'. הבורסה המקומית התאוששה מהנפילות החדות שנרשמו בה ביום ראשון והדולר נחלש מעט בעיקר בשעות אחר הצהריים כשהסוחרים ראו שהבורסה בארה"ב נפתחת בעליות שערים. שערו היציג של הדולר נקבע ב-4.342 ש', אך כאמור השקל התחזק בהמשך. מבחינה טכנית, כל עוד רמת התמיכה ב-4.3 שקלים נשמרת, הסנטימנט ממשיך לנטות לכיוון המטבע האמריקני.

פינוטק: התאוששות שוק המניות מורידה את האטרקטיביות של הדולר

אמש נחלש הדולר אל מול האירו והלירה סטרלינג, וזאת על רקע העליות בשוק המניות. ניתן לראות עליות מחירים במדדים הכבדים של ארה"ב. בסוף השבוע החולף המשקיעים קנו את הדולר בשל הירידות בבורסות העולם ואמריקה בפרט, וזאת בכדי לגדר את עצמם, אך התאוששות שוק המניות מתחילת השבוע מורידה את האטרקטיביות של השטר הירוק ומהווה גורם משמעותי למכירת המטבע האמריקני. כמו כן, יש לשים לב, כי דאגת המשקיעים בנוגע לשוק משכנתאות ה-SubPrime והאשראי באמריקה לא נמוגה.

במסחר בדולר-שקל, ביום שני ירד המטבע הישראלי ביותר מ-0.5% אל מול הדולר זאת בנוסף לירידה של 1% ביום שישי האחרון. השקל הגיע לשפל של 10.5 חודשים כאשר נסחר סביב רמה גבוה של 4.3577 שקלים. משקיעים מעדיפים לקנות מטבעות עם תשואה גבוה יותר. נזכיר הפרש הריביות בין ישראל לארה"ב הינו שלילי ועומד על 1.5%. יחד עם זאת, אנו נמצאים בסוף החודש וחברות רבות ממירות דולרים לשקלים בכדי לשלם משכורת לעובדיהם, דבר שעשוי לחזק את הדולר בטווח המידי עד לרמה של 4.3 ש'.