דלק נדל"ן ויגאל אהובי משתפים פעולה: רוכשים פורטפוליו נדל"ן של חברה משווייץ ב-12.2 מיליארד ש'

הפורטפוליו של החברה שוייצרית כולל 88 נכסים מניבים במרכזי הערים בשוויץ, ובכללם נכסים במקומות מרכזיים בציריך, ז'נבה ולוזאן * הרכישה תבוצע על ידי חברות בנות זרות של דלק נדל"ן ושל יגאל אהובי

יצחק תשובה ויגאל אהובי ממשיכים לשתף פעולה באירופה. דלק נדלן , שבניהול איליק רוז'נסקי, מדלק קבוצה , הודיעה היום כי חברות בנות זרות שבשליטתה חתמו היום על הסכם לרכישת פורטפוליו הנדל"ן של החברה השוויצרית Jelmoli Holding AG. דלק תבצע את הרכישה יחד עם חברות בנות זרות בבעלות יגאל אהובי, אשר רכש לא מזמן את השליטה בחברת הנדל"ן רבד. היקף העסקה מוערך ב-12.2 מיליארד שקל.

דלק נדל"ן תחזיק 50% מהזכויות בעסקה (33.3% באמצעות חברות זרות בשליטת DGRE ו-16.7% באמצעות חברות זרות בבעלות דלק בלרון בינלאומי) והחברות הבנות בבעלות אהובי תחזקנה את 50% גם כן.

הפורטפוליו של החברה שוייצרית כולל 88 נכסים מניבים במרכזי הערים בשוויץ, ובכללם נכסים במקומות מרכזיים בציריך, ז'נבה ולוזאן. הפורטפוליו מורכב, בין היתר, מ-60% שטחי מסחר ובתי כלבו במרכזי הערים (בהם כלבו ילמולי בציריך, גראנד פסאז' ופלאס דה מולארד בז'נבה) ומ-19% שטחי משרדים. סך הכל נרכשים כ-530.5 אלף מ"ר להשכרה. בפורטפוליו הנרכש להשכרה שני פרוייקטים לייזום ולבנייה של מרכזי קניות בז'נבה ובסנט גלאן.

הנכסים מושכרים לתקופות ארוכות כאשר תקופת השכירות הממוצעת הינה 13.5 שנים. החברות ציינו כי הנכסים, המהווים את עיקר השווי הנכסי של הפורטפוליו, מושכרים לתקופות של כ-25 שנה. מרבית השטחים בפרויקטים שבפיתוח, הושכרו מראש.

דמי השכירות השנתיים לשנת 2007 הינם 558 מיליון שקל. עם השלמת הקמתם של 2 הנכסים שבפיתוח, צפויים דמי השכירות עד תחילת שנת 2009 לעלות לרמה של 659 מיליון שקל.

לחברה התחייבות מבנק ההשקעות מריל לינץ' למתן מימון לעסקה (נון-ריקורס) בשיעור של 85% מהיקפה.