אלקטרה נדל"ן רכשה 25% משותפתה האמריקנית, הארבור גרופ, תמורת 23.75 מיליון ד'

הארבור גרופ היא חברת הון פרטי בבעלות יהודים דתיים * החברה מנהלת את נכסי הנדל"ן של אלקטרה בנכסים אותם רכשה בארה"ב

אלקטרה נדל"ן רכשה 25% משותפתה האמריקנית, הארבור גרופ, תמורת 23.75 מיליון דולר (103 מיליון שקל). החברה האמריקנית נרכשה באמצעות חברה בת זרה בבעלות מלאה של אלקטרה נדל"ן בעסקה המשקפת ל-HGI האמריקנית שווי חברה כולל של 95 מיליון דולר (כ-412 מיליון שקל). לחברה הבת של אלקטרה נדל"ן אופציה לרכישת 5% נוספים למשך שנתיים מיום השלמת העסקה.

הארבור גרופ היא חברת הון פרטי (Private Equity) בבעלות יהודים דתיים המשמשת כשותף המנהל של אלקטרה נדל"ן בנכסים אותם רכשה בארה"ב. במסגרת שיתוף הפעולה, HGI זכאית לדמי-ניהול שוטפים ולשיתוף ברווחים הנובעים מהנכסים הללו. נציין, כי החברה שמרכזה בעיר נורפוק בווירג'יניה, עוסקת ברכישה, השבחה, ניהול ומכירה של נדל"ן מני"ב, בעיקר בארה"ב.

לאחר הרכישה תמנה החברה הבת של אלקטרה נדל"ן דירקטורים מטעמה. החברה שילמה 14 מיליון דולר מתוך הסכום עם השלמת העסקה, ותשלם שני תשלומים נוספים של 4.875 מיליון דולר כל אחד לאחר כל שנה בשנתיים הקרובות, ללא ריבית.

נציין כי מדובר בעסקה הראשונה בה אלקטרה נדל"ן מבצעת רכישה ישירה של אחזקות בחברת נדל"ן מניב, ולא בנכסים עצמם. פורטפוליו הנכסים של הרבור גרופ עומד על למעלה מ-2 מיליארד דולר, כאשר תחום המגורים תורם כ-13 אלף יחידות דיור והיקף פעילות המשרדים של החברה נאמד בכ-7 מיליון רגל רבועה.

לחברה סניפים שונים ברחבי ארה"ב והיא מעסיקה כיום כ-350 עובדים העוסקים בעיקר בניהול הנכסים. במהלך עשר השנים האחרונות מכרה הרבור גרופ כ-78 נכסים ועל פי צביבל, שיעור התשואה הפנימי השנתי באותן עסקאות עמד על כ-19% (25.2% בתחום המגורים וכ-16.7% בתחום המשרדים).