תביעה נגד סוני על הפרת פטנט בפלייסטיישן 3

חברת פרלל פרוססינג קורפ טוענת כי המעבד החדש שפיתחו סוני, טושיבה ויבמ מפר את זכויות הפטנט שלה לטכנולוגיית מיקרו-מעבדים

חברת פרלל פרוססינג קורפ (PPC) עתרה לבית משפט פדרל על מנת להורות לסוני להשמיד את קונסולות משחקי הווידיאו בדגם פלייסטיישן 3. החברה טוענת שהמעבד החדש שפיתחו סוני, טושיבה ויבמ, מפר את זכויות הפטנט שלה לטכנולוגיית מיקרו-מעבדים.

בתביעה, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט הפדרלי בטיילר שבמדינת טקסס, נטען שהמעבד החדש מפר את זכויות הפטנט של PPC על "עיבוד מקביל מסונכרן על בסיס זיכרון משותף".הפטנט אושר ב-1991 בידי משרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב.

הטכנולוגיה שפיתחה PPC מחלקת את התוכנית למטלות ייחודיות, שמבוצעות במקביל באמצעות מעבדים נפרדים ומקצרת את משך הזמן לביצוע כל יישום. בשל הפרת הפטנט לכאורה, דורשת PPC פיצויים. אתמול (ג') לא סוני הגיבה בנושא.

יחידת העיבוד המרכזית של פלייסטיישן 3, Cell Broadband Engine, נחשבת לאחד הרכיבים המתקדמים ביותר בתעשיית קונסולות משחקי הווידיאו. המעבד הגדיל משמעותית את עלות הקונסולה בעיקר כיוון שעוצמתו שווה לעוצמתם של שמונה מיקרו-מעבדים.

אין זו התביעה המשפטית הראשונה בגין פלייסטיישן. ב-2004 הוגשה תביעה נגד סוני בבית משפט פדרלי באוקלנד שבקליפורניה. התביעה התבססה על השימוש שעושה סוני בתוכנת אימרשן, שמחוללת ויברציות בקונטרולר של פלייסטיישן במקביל לפעילות שמתרחשת במשחק הווידיאו. טכנולוגיית מישוש זו שימשה גם בדגמי פלייסטיישן ופלייסטיישן 2. השנה הסכימה סוני לשלם לאימרשן 150.3 מיליון דולר במסגרת הסדר אליו הגיעה לאחר ערעור על פסק הדין.