זירת המט"ח: השקל דשדש מול המטבעות העיקריים; הדולר היציג ננעל ללא שינוי ברמה של 4.337 ש'

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג התחזק 0.1% ל-5.928 שקלים * פינוטק: קלושים הסיכויים לפריצה של 4.35 ש' בימים הקרובים

יום המסחר במט"ח התנהל בתנודתיות, תוך שהשקל נסחר במשך מרבית היום סביב רמות הפתיחה כשהוא נחלש ומתחזק לסירוגן מול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו. קביעת השערים היציגים בסיום היום הייתה המשך למגמת הדשדוש שליוותה את מרבית יום המסחר, והסוחרים ממתינים בעיקר לפרסום נתוני התעסוקה מחר בארה"ב, שיגררו תגובה מצד שוקי המט"ח בעולם.

הדולר היציג נקבע ללא שינוי ברמה 4.337 שקלים והאירו היציג התחזק 0.08% ל-5.9287 שקלים.

איזי פורקס: חשש מנתוני התעסוקה

הדולר אופיין אמש במסחר תנודתי מול המטבעות העיקריים, כשניתן לחלק את היום לשני חלקים. החלק העיקרי שהביא להתחזקות הדולר מול המטבעות "המסוכנים" נבע מהמשך חששות הסוחרים לגבי מצב שוק משכנתאות ה-SubPrime בארה"ב, כשהחשש הוא שהמשבר יתפשט אל עבר שוק האשראי בעולם.

יש לציין, כי תמיד היו לווי סאבפריים בשוק המשכנתאות, אולם בשנים האחרונות מספרם הלך וגדל במחשבה שהריבית הנמוכה ששררה בארה"ב תעזור ללווים לעמוד בהתחייבויותיהם. אולם עם העלאות הריבית וההידרדרות בשוק הנדל"ן המצב הגיע לכך שהלווים לא יכלו לעמוד בתשלומים, דבר שהביא להפסדים רבים בבנקי המשכנתאות. כעת הסכנה היא שהמשבר יחדור גם לשוק הפיננסי בארה"ב ולכן סוחרים נוהרים אל עבר מטבעות שנחשבים לבעלי סיכון נמוך יותר.

החלק המשני אמש נבע מנתון התעסוקה של ה-ADP, שיצא 48 אלף לעומת צפי של 100 אלף, פחות ממחצית המספר. נתון זה משמש כמקדים לנתון ה-non farm payroll שיפורסם ביום שישי וצפוי אף הוא להיות נמוך מחודש קודם. המספר המאכזב הביא להיחלשות הדולר מול המטבעות העיקריים מחשש שגם ביום שישי נתון התעסוקה יעיד על ירידה.

בשוק המקומי, הדולר-שקל החליט להתמקם מעל לרמות התמיכה ב-4.3 שקלים. כעת נראה כי טווח המסחר של הצמד נע בין 4.3-4.35 ש' ובטווח יותר צפוף 4.32-4.35 ש'. שערו היציג של הצמד נקבע על 4.337 וסגירת השערים לא הייתה רחוקה מנקודה זו.

פינוטק: קלושים הסיכויים לפריצה של 4.35 ש' בימים הקרובים

אתמול שמר הדולר על כוחו ואף התחזק באופן מתון כנגד העיקריים, זאת בין היתר על רקע דבריו של שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, אשר התבטא בביטחון כשאמר ש"התנודתיות והתזזיתיות בשווקים הפיננסיים בארה"ב לא תוריד מהפסים את הכלכלה העולמית". דבריו סיפקו נחת למשקיעים רבים שחזרו להאמין בשטר הירוק.

האירו צפוי לקבל דחיפה חיובית עם הכרזת הריבית היום. נשיא הבנק האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, צפוי לאותת באופן ברור למשקיעים כי יש בכוונת הבנק המרכזי להעלות את הריבית פעם נוספת עד לסוף השנה לרמה של 4.25%.

בזירה המקומית, אתמול רשם השקל היחלשות נוספת אך הידרדרותו נבלמת וקלושים הסיכויים לפריצה של 4.35 ש' בימים הקרובים. לאחר הטלטלה בימים האחרונים מתחיל שוק המניות לאותת על התייצבות מסוימת שמחזירה את המשקיעים הזרים להכניס מטבע חוץ לתוך הארץ ובכך תומכת בשקל, הצמד דולר-שקל עשוי להיסחר בטווח שבין 4.3 לבין 4.35 שקלים, עם נטייה ברורה לירידות ופריצה של 4.3 שקלים לכיוון מטה עד לסוף השבוע.