זירת המט"ח: השקל התחזק מול העיקריים; הדולר השיל 0.6% ל-4.313 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] המטבע האמריקני נחלש השבוע ב-0.2% * בנק הפועלים: הגורמים התקפים בשקל עדיין תקפים * בנק לאומי: פעילות הזרים תביא למסחר תנודתי

לאחר שאתמול התנהל המסחר במטבע חוץ על מי מנוחות וללא הרבה שינויים, התאפיין יום המסחר הנוכחי בהתחזקות של השקל למול המטבעות המובילים, הדולר והאירו. המטבע האמריקני נסחר היום בעוד הסוחרים המתינו לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. אלו יפורסמו אמנם לאחר קביעת השערים היציגים כאן בשוק המקומי, אולם לנתונים אלה משמעות כבדה והמסחר העולמי במט"ח מתנהל בציפייה להם.

הדולר השיל 0.57% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.312 שקלים והאירו היציג איבד 0.44% ל-5.9027 שקלים. בסיכום שבועי, נחלש הדולר ב-0.2% והאירו איבד 0.3%.

בנק הפועלים: הגורמים התקפים בשקל עדיין תקפים

השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת, בדומה להתפתחות המסחר במטבעות של רוב השווקים המתעוררים. העצבנות במסחר בבורסות ברחבי העולם, כולל בישראל, היוותה את הגורם המרכזי שהשפיע על המסחר בשוק המט"ח הישראלי. העלייה ברמת אי הוודאות גררה ירידה בתאבון של המשקיעים לסיכון, כולל השקעה במדינות מתפתחות. כלומר, ירידות בשוקי המניות גוררות התחזקות של הדולר מול השקל, ועליות בבורסות, תומכות בהתחזקות השקל. לכן, בסיכומו של המסחר השבוע נרשמה עלייה מתונה בלבד בשער הדולר מול השקל.

המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי יושפע גם בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים, שכן המשקיעים הזרים צפויים להמשיך להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים. בנוסף, בנק ישראל צפוי להמשיך ולהעלות את הריבית השקלית, במיוחד עם הדולר לא יעצור.

בנק לאומי: פעילות הזרים תביא למסחר תנודתי

השבוע התחזק הדולר מול השקל ונסחר בתנודתיות רבה, וזאת בדומה למגמת המסחר בעולם. להערכתנו, נותני הטון במסחר בשקל-דולר היו הבנקים הזרים שהזרימו/פדו השקעות מהשוק המקומי בהתאם למגמות המסחר בשווקי העולם. נזכיר כי תנודתיות זו נובעת מכך שהתגברות החשש ממשבר ה-Subprime בארה"ב מרופפת את בטחונם של המשקיעים, שכתוצאה מכך מסיטים כספים לעבר השקעות בטוחות יותר (ובראשן אגרות החוב האמריקניות) מה שמחזק את הדולר.

להערכתנו, פעילות הזרים מורגשת כעת ביתר שאת וכל עוד זו תימשך תהיה השפעתה דומיננטית על כיוון המסחר בשקל-דולר. כמו כן, התנודתיות והעצבנות בשווקים בעקבות החששות ממשבר ה-Subprime עשויה לתרום להמשך התנודתיות בשוק המט"ח.