בקשה לייצוגית: בזק גבתה דמי אחזקת קו טלפון מלקוחות אינטרנט מהיר - למרות שהקו נותק

התובע טוען כי על בזק להשיב ללקוחות בזק ו-YES בשנתיים האחרונות את התשלומים החודשיים שנגבו מהם על אחזקת קו הטלפון הנייח

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 108 מיליון שקל נגד בזק . זאת, בטענה לגביית כספים שלא כדין בגין אחזקת קו טלפון קווי ללקוחותיה וללקוחות YES המחוברים לאינטרנט המהיר בזק ושביקשו לנתק את קו הטלפון הנייח של בזק.

התובע, אמיר אור, טוען, באמצעות עו"ד דניאל מור, כי הוא התקשר בהסכם עם YES, במסגרתו היא סיפקה לו שירותי אינטרנט מהיר (ADSL) באמצעות תשתית בלעדית של בזק. לדבריו, כיוון שרכש טלפונים ניידים לו ולבני משפחתו והתקשר עם חברת הוט לצורך אספקת שירותי קו טלפון נייח, הרי שלא היה לו עוד צורך בקו הטלפון של בזק.

התובע ביקש מבזק כי תחדל מלחייבו בתשלום החודשי הקבוע בסך של 49.90 שקל. לדבריו, בזק ענתה לו כי התשלום החודשי בסך 24.79 נעשה כתשלום קבוע בגין שירותי אינטרנט המהיר במסגרת מסלול מוזל ומופחת לבעלי קווים נייחים שלא נעשה בהם שימוש. לטענת בזק, הקו הנייח משמש ככלי להעברת שירותי האינטרנט המהיר

התובע טוען, כי על בזק להשיב ללקוחות בזק ו-YES בשנתיים האחרונות את מלוא התשלומים החודשיים שנגבו מהם בעבור אחזקת קו הטלפון הקווי הנייח. מדובר בלקוחות שהיו מנויים על שירותי האינטרנט המהיר של בזק וביקשו לנתק את קו הטלפון הנייח ולהישאר מנויים על שירותי האינטרנט המהיר בלבד.

טרם התקבלה תגובתה של בזק. (ת.א. 2236/07).