תשובה רוצה לגייס 650 מיליון ד' לאלעד; מכר דירות ב-1.2 מיליארד ד' בפלאזה בניו-יורק

"מעלות" ו-S&P: אלעד הפרטית ממוקדת בפרויקטים יוקרתיים חשופה פחות לשוק הבעייתי של לווי הסאב-פריים

בכוונת איש העסקים יצחק תשובה, המזוהה בישראל בעיקר עם קבוצת דלק , לגייס עד 650 מיליון דולר באמצעות הנפקת אגרות חוב של אלעד, קבוצת הנדל"ן הפרטית שלו. קצת יותר מ-50% מתמורת ההנפקה מיועדת למחזור חוב, והיתר להשקעות חדשות.

בחברת הדירוג "מעלות" מעניקים לחוב של אלעד דירוג ראשוני "AA" עם תחזית "יציבה". זאת בין היתר משום שהמדינות בהן פעילה אלעד, ארה"ב וקנדה, זוכות לדירוג הגבוה ביותר - "AAA".

אלעד מפורסמת בשל פרויקטי הדגל, שיפוץ "הפלאזה" במנהטן וייזום "פלאזה" בלאס-וגאס, אבל היא אוחזת ביותר מ-80 נכסים בארה"ב וקנדה עם כ-18 אלף יחידות דיור.

הצירוף "לווי סאב-פריים" אינו זר למשקיעי שוק ההון. ב"מעלות" (S&P) מעריכים שאלעד הממוקדת בפרויקטים יוקרתיים מתאפיינת בחשיפה נמוכה יחסית לשוק הבעייתי של לווי הסאב-פריים.

ושוב לפלאזה בניו-יורק. 1.2 מיליארד דולר היא עלות הפרויקט, ו-1.2 מיליארד דולר הן גם ההכנסות ממכירת הדירות שם. לתשובה ולאלעד נותר למכור דירות בשווי 250 מיליון דולר, מלון ומלון דירות עם 185 דירות ומרכז מסחרי בשטח של כ-160 אלף מ"ר.

3.6 מיליארד דולר הוא החוב הפיננסי של אלעד נכון לסוף מארס. זקיפת ההכנסות מפלאזה מנהטן ומכירת חלק מתיק הדירות בקנדה יאפשרו שיפור האיתנות הפיננסית שמוגדרת בידי "מעלות" כ"גבוהה בהרבה מהממוצע".