רמי וריטה: "לא נסכים להשתקת הסכסוך עם הליקון ומנהליה בבוררות"

צמד הזמרים מתנגדים לבקשת הליקון להעביר את הסכסכוך לבוררות: "הטענות מחייבות דיון פומבי"

"כאשר גוף המהווה את אחד מעמודי התווך בתעשייה מסוימת, ואמון על ייצוגם של עשרות אמנים, חשוד במעשי שחיתות שיטתיים וחמורים, הרי לבירור אותם חשדות יש השלכות ציבוריות רחבות, הרבה מעבר לאינטרס הצר של הצדדים הקונקרטיים לסכסוך. לפיכך, לא יעלה על הדעת למנוע את הבירור הפומבי של המחלוקות בתיק זה". כך מסבירים ריטה ורמי קליינשטיין את התנגדותם לבקשת חברת התקליטים הליקון, להעביר את הסכסוך ביניהם לבוררות.

כזכור, התביעה בסך 4 מיליון שקל שהגיש זוג הזמרים היכתה גלים בעולם הבידור. השניים טענו, כי דו"ח שערך משרד רו"ח מצא שבהליקון שיבשו וזייפו רישומים כספיים כדי להקטין את הכנסותיהם, תוך ניהול מערכת הנהלת חשבונות פיקטיבית. בהליקון הכחישו וטענו מנגד, שרמי וריטה שתקו בשנים שהרוויחו ורק כשהחלו להפסיד כספים - החליטו לתבוע.

בתגובה לבקשה למינוי בורר שהגיש צמד הזמרים למחוזי בת"א, באמצעות עוה"ד דוד קוגן ואיתמר כץ ממשרד שקל ושות', נטען כי אחרי שהליקון ובעליה "נתפסו בקלקלתם, אחרי שנים ארוכות בהן ביצעו את מעשיהם במחשכים, מנסים הם פעם נוספת למנוע מאור השמש לשזוף את מעשיהם".

ברמה הפורמלית, נטען, מרבית הצדדים לסכסוך ומרבית המחלוקות בו כלל אינם כפופים לתניית בוררות. כך למשל, התביעה כוללת גם עילות נזיקין נגד נושאי משרה בהליקון, רוני בראון ויצחק אלשיך, שאף הם אינם קשורים בהסכם כלשהו עם רמי וריטה, המחייב בירור מחלוקות בבוררות.

זיופי כרטסות

התביעה מייחסת להליקון, בראון ואלשיך "מעשי זיוף ומירמה חמורים, הגובלים לכאורה בפלילים, ושכללו זיוף רישומים כספיים ו/או פקודות יומן, שגרמו להעלמת הכנסות בסכומים עצומים".

"על-מנת לסבר את העין ולהראות כי אין מדובר בסיסמאות גרידא", הם מפרטים היום (ג') בתגובתם כמה ממעשי הזיוף והמירמה לכאורה. כך למשל נטען, כי בהשוואה בין כרטיסי הנהלת החשבונות של הליקון מ-97', לבין אותו כרטיס בדיוק שהודפס אף הוא ממחשבי הליקון בשנת 2005, נמצא כי אחד הסכומים נמחק ובמקומו נכתב סכום כוזב.

לדבריהם, כתוצאה מאותו שינוי, נוצר מצב בו ההכנסות שהתקבלו מהופעות של ריטה, במהלך החודשים נובמבר עד דצמבר 1995, היו נמוכות בסך של 150 אלף שקל מההכנסות שתועדו מלכתחילה בכרטסת הנהלת חשבונות.

בכרטיס אחר, שהיה על-שם רמי, פורטו רווחים שנצברו ממכירת כרטיסים. רמי וריטה טוענים, שבכרטיס שונו סכומים באותה השיטה. אלה יצרו מצג כוזב, כאילו ההכנסות שהתקבלו בהליקון ממכירות תקליטים ביולי עד ספטמבר 1996 היו נמוכות בסך של 350 אלף שקל מההכנסות שתועדו מלכתחילה בכרטסת הנהלת החשבונות.

צמד הזמרים טוען שכתוצאה מהזיופים יצרה הליקון מצג כוזב, כאילו חלקם בכספים שהתקבלו אצלה בשנים 95'-97', ושהיה אמור להיות מתועד באותה הכרטסת, היה נמוך בסך של כ-1.2 מיליון שקל מהסכום שהגיע להם.

(ת.א. 1516/07).