הנדל"ן קורץ לרקנאטי: ירכוש עם קבוצת משקיעים 63% מגמול לפי שווי של 630 מיליון שקל

מדובר בפרמיה של 110% על מחיר השוק * קבוצת המשקיעים, הכוללת את ליאון רקנאטי, מודי קרת ויצחק חממי, תשלם 400 מיליון שקל עבור המניות * אייל יונה, יו"ר גמול ואחיו של בועז יונה, ימשיך ללוות את הרוכשים החדשים במהלך 3 השנים הקרובות * מניית גמול נחתכה בכ-35% מאז חודש אפריל

קבוצת משקיעים, הכוללת את ליאון רקנאטי, מודי קרת ויצחק חממי חתמה על מזכר הבנות לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן גמול מידי חברת קבוצת מרלז (החברה לבניין ונכסים של מישור החוף). על פי מזכר ההבנות, תשלם הקבוצה סכום של כ-400 מיליון שקל תמורת כ-63.5% ממניות גמול, מה שמקנה לחברה שווי שוק של 630 מיליון שקל, וזאת בעוד שוויה כיום בבורסה עומד על 300 מיליון שקל בלבד. נציין כי השווי הנוכחי בבורסה נמוך בכ-35% מהשווי אליו הגיעה גמול באפריל השנה - 459 מיליון שקל.

העיסקה כפופה להשלמת הליך של בדיקת נאותות על ידי הרוכשים תוך 60 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות. עוד סוכם, כי מרלז תקבל אופציית מכר (Put), שתאפשר לה למכור את יתרת אחזקותיה בגמול (כ-10%) לרוכשים. בנוסף, סוכם בין הצדדים, כי אייל יונה, היו"ר הנוכחי של גמול ובעל השליטה במרלז, ימשיך ללוות את הרוכשים החדשים במהלך 3 השנים הקרובות. נציין כי אייל יונה הוא אחיו של בועז יונה, מנכ"ל קבוצת חפציבה הקורסת, אם כי אין שום קשר עסקי בין השניים.

חברת גמול השקעות, הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן, הינה אחת מחברות ההשקעה הותיקות במשק. על פי דו"חותיה הכספיים של החברה לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2007, ברשות החברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בסכום כספי של כ-803 מיליון שקל. הונה העצמי של הקבוצה מסתכם בכ-427 מיליון שקל.

אייל יונה, יו"ר גמול, אמר בהתייחסו לעסקה, כי "הרוכשים החדשים מביאים עימם לגמול יתרונות ניהוליים משמעותיים, נסיון רב ומוניטין עשיר בתחום הנדל"ן, ואני מתכוון לעשות כמיטב יכולתי כדי לסייע להם ביצירת ערך עבור בעלי המניות בחברה במהלך השנים הבאות".

קבוצת הרוכשים מורכבת משלושה אנשי עסקים בעלי נסיון עשיר בתחומי הניהול והנדל"ן. ליאון רקנאטי, לשעבר מנכ"ל קונצרן אי.די.בי ויו"ר חברת הנדל"ן אזורים , עומד כיום בראש קבוצת ההשקעות גלנרוק, המתמחה בהשקעות שונות בתחומי הטכנולוגיה, מדעי החיים; מודי קרת כיהן כ-13 שנה כסגן נשיא בכיר בקבוצת אריסון אחזקות, וניהל במסגרת זו השקעות בהיקף כולל של כ-1 מיליארד דולר, ובין היתר ליווה את יישום התכנית האסטרטגית בקבוצת שיכון ובינוי; יצחק חממי ניהל כ-7 שנים את חברת מרלז, ובין היתר הוביל את רכישת גמול על ידה.