ארגון המורים העל-יסודיים יקיים מחר "שביתת אזהרה" בעקבות הסרת צווי המניעה

ביה"ד לעבודה קיבל את הבקשה לאסור על המורים להשבית את מערכת החינוך עם פתיחת הלימודים, והיום הודיעו נציגי המדינה כי אינם דורשים עוד את הארכת צווי המניעה

המדינה (האוצר החינוך ומרכז השלטון המקומי) הסירה היום (ה') את דרישתה להוצאת צווי מניעה נגד ארגון המורים העל יסודיים, שהודיעו בתגובה כי יקיימו מחר "שביתת אזהרה" בת יום אחד.

יצויין, כי בית הדין לעבודה קיבל את הבקשה לאסור על המורים להשבית את מערכת החינוך העל יסודית ביום פתיחת הלימודים ב-2 בספטמבר. היום התקיים דיון נוסף בבקשה להאריך את צווי המניעה ובמהלכו הודיעו נציגי המדינה, כי אינם דורשים עוד את הארכת צווי המניעה.

הפרקליטות הבהירה בשם משרדי החינוך והאוצר. כי "המדינה מבקשת לנהל עם המורים משא ומתן, מתוך אמונה שהארגון הוא אחראי ויש לו עניין לפתור את הבעיות".

ארגון המורים העל יסודיים מסר בתגובה, כי בכל פגישות המשא ומתן שהתקיימו עד כה על שכרם ותנאי והעסקתם לא היתה כל התקדמות והפגישות האחרונות התקיימו גם בדרג נמוך.

יו"ר הארגון, רן ארז, אמר: "יצא המרצע מן השק. פגישות המשא ומתן היו עקרות לגמרי וכשהמדינה הבינה שלא תקבל שוב את הארכת צווי המניעה המבוקשים, היא לא רצתה להתבזות וחזרה בה מהבקשה", הוא ציין.

עוד אמר ארז: "זאת תהיה שנה מלאת מאבקים ללא פשרות כדי לשפר את שכרנו בצורה משמעותית. לא נסתפק בפירורים שהאוצר מנסה לזרוק לנו, תוך שימוש בבית הדין לעבודה. כדי למנוע מאיתנו מאבק לגיטימי נדאג להיות חלק מחגיגות הששים למדינה תנאי העבודה של מורים בישראל כיום הם בלתי מתקבלים על הדעת".