סין. לא רק עסקים

עד לא מזמן נתפס טיול לסין כהרפתקה לתרמליאים או למחפשי ריגושים. היום, כאשר אירופה יקרה, יותר סינים מדברים אנגלית ובתי המלון עומדים בסטנדרטים מערביים, הדרך לבייג'ין נראית קצרה יותר, זולה יותר ופשוטה יותר > אורלי פלג מזרחי

סין הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים עבור תיירים מהעולם כולו, וכמובן שגם הישראלים מיהרו לקחת חלק בחגיגה. רוני ינובסקי, אחראי על הטיולים הגיאוגרפים בחברת נתור, מספר כי בשלוש השנים האחרונות, מאז "גילו" הישראלים את סין, עלו הביקושים כך שכיום ניתן להשוות את הביקושים לטיולים לסין לאלו של טיולים לארה"ב. "הנהירה נובעת בין היתר מהעובדה שהתשלום עבור טיולים בסין מתורגם מדולרים ולא מיורו, הכך שהמחירים אטרקטיביים יותר, ומהעובדה שהמודרניזציה שהגיעה למדינה הפכה את תנאי התיירות בה לנוחים ומפנקים, כך שניתן לקבל שם לינות במלונות ארבעה כוכבים העומדים בסטנדרטים אמריקאים או אירופאים במחירים נמוכים בהרבה מאלה של ארה"ב או אירופה".

טיולים לפי מידה

למרות המהפך הדרמטי שעברה המדינה עדיין קשה לטייל בה ללא הדרכה. "קשיי השפה, הבדלי התרבות והמרחקים הארוכים שיש לגמוע במדינה על מנת להספיק לראות את המרב, מקשים על תיירים לארגן טיול בעצמם. לכן שתי האפשרויות המועדפות כיום על התיירים לסין הן טיול מאורגן או טיול מהז'אנר המכונה 'טיול בתפירה אישית'", מסבירה נעמה בריל שניר, הבעלים של חברת "מוסקט טיולי בוטיק" המתמחה בטיולים לסין. בריל, שהייתה במשך שנים אחראית האופרציה של טיולי החברה הגיאוגרפית לסין, מסבירה כי בניגוד לטיולים המאורגנים, בטיולים בתפירה אישית המטיילים הם אלה הקובעים את אורך הטיול, את הקצב שלו ואת נקודות העניין. "בהתאם לתקציב ולתוכנית שנקבעה, "תופר" סוכן הנסיעות עבור הנוסע את החבילה ודואג להזמנת מדריך מקומי ונהג הממתינים לנוסעים בנמל התעופה, וכן להזמנת בתי מלון, מקומות במסעדות טיסות פנים ואירועים שונים, לפי בחירת הנוסע."

האולימפיאדה, העתידה להיפתח בבייג'ין ב-8 באוגוסט 2008, היא זרז משמעותי לתנופת הפיתוח המביא לידי כך שמדי מספר חודשים משתנה כליל קו הרקיע של הערים הגדולות בייג'ין ושנגחאי. "ככל שמתקרב מועד פתיחת המשחקים כך עולה הביקוש לתיירות בסין, וכבר כיום הכפילו בתי המלון את מחיריהם בתקופה הקריטית של חודש אוגוסט. מלון בו ניתן כיום להשיג חדר ב-50 דולר ללילה יגבה עבור אותו חדר בתקופת המשחקים אפילו 350 דולר ללילה", אומר רון שחף, מנכ"ל דיזנהויז סיטונאי תיירות. שחף ממליץ למתעניינים בביקור בסין בתקופה לוחצת זו להקדים ולהזמין את החופש כבר בימים אלה.

טסים עם טורקיש איירליינס

בבסיס קביעת המחיר לטיולים עומדת חברת התעופה. כיום קיימות בפני הישראלים כמה אפשרויות הגעה לסין. הנוחה ביותר (אך לא תמיד הזולה) היא טיסה ישירה של חברת אל על לבייג'ין. אחריה במדד הפופולאריות עומדת חברת טורקיש איירליינס, המציעה טיסות לבייג'ין ולשנגחאי דרך איסטנבול, בלוח זמנים נוח של טיסות המשך, ובמחירים הזולים מטיסות אל על לעיתים גם במאות דולרים. המומחים לסין תמימי דעים בנוגע לעובדה שהאפשרות לנחות ולהמריא משנגחאי כמו גם מבייג'ין הופכת את הטיול לנוח יותר. אפשרות זו קיימת גם במרבית החברות האירופאיות הטסות מישראל לסין דרך בירות אירופה.

כאמור, מחירי הטיול לסין תלויים בטיסה, בסוג הטיול וכמובן בתקופת הזמן בה רוצים לטייל. עקב המרחק, ריבוי שעות הטיסה וגודלה העצום של המדינה, מרבית הטיולים אליה מתוכננים ל-10 ימים ומעלה. בשורות הבאות נסקור כמה אפשרויות טיול, מהדילים הזולים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק, ועד לטיולי בוטיק יוקרתיים (ויקרים):

עד 2,000 דולר

" טיסה ישירה באל על במחלקת תיירים (כולל מסי נמל והיטלי ביטחון, לא כולל העברות): 6 לילות - לינה במלון בדרגת 4 כוכבים בקרבת כיכר טיאנן מיין, 1,646 דולר לאדם בחדר זוגי בין התאריכים 9-23.9.07 (וואלה!טורס).

" טיול מאורגן לסין ל-8 ימים בין התאריכים 6-13.11.07, לינה במלונות בדרגת תיירות, כולל ארוחת בוקר 1,260 דולר לא כולל מיסים (אופיר טורס).

2,000-3,000 דולר

" טיול מאורגן, 11 יום, הכולל סיורים בבייג'ין, החומה הסינית, שיאן, גווילין ושנגחאי, כולל טיוסת וטיסות פנים. 2,149 דולר לאדם בחדר זוגי, חצי פנסיון, כולל מיסים (כלל תעופה).

" טיול מאורגן, 16 יום, הכולל סיורים בביג'ין, שיאן, סצ'ואן, באזור אמיי-שאן, הנגאזו ושנגחאי. כולל נסיעה ברכבת המהירה בעולם. 2,899 דולר לאדם בחדר זוגי על בסיס חצי פנסיון, כולל מיסים (דיזנהויז סיטונאי תיירות).

" טיול עצמאי של 10 ימים הכולל את בייג'ין, שנגחאי, ושיאן כולל טיסות, טיסות פנים, מדריך צמוד, נהג לינה במלונות ברמה של 4 כוכבים, על בסיס ארוחת בוקר, החל מ-2,500 דולר (מוסקט טיולי בוטיק).

3,000-4,000 דולר

" טיול מאורגן, 18 יום, הכולל את הערים העיקריות, חבל סצ'ואן והאתרים החשובים, מופעי קונג פו וביקור בקברי הקיסרים, ו-3 ימים בהונג קונג. כולל טיסות וטיסות פנים, 3,575 דולר (דיזנהויז סיטונאי תיירות).

" טיול קולינרי למטייל העצמאי, 12 יום, טיול המשלב מעבר לאתרים הקלאסיים סדנאות בישול עם שפים מקומיים, סיורים קולינריים בשווקים, בחירת מסעדות איכותיות. כולל טיסות, טיסות פנים, מדריך מקומי ונהג, על בסיס חצי פנסיון. 3,500 דולר (מוסקט טיולי בוטיק).

" טיול שמורות טבע, 15 יום, הכולל סיורים בצפון חבל סצ'ואן, בשמורות טבע ובאתרי טבע עוצרי נשימה. כולל טיסות, טיסות פנים, מדריך מקומי ונהג, על בסיס חצי פנסיון. כ-3,200 דולר (מוסקט טיולי בוטיק).

" טיול משפחות 13-14 יום, הכוללים מלבד האתרים הקלאסיים גם סיורים באוזרים המותאמים לנופש משפחתי, בשילוב טיולי ג'יפים, ראפטינג על גבי רפסודות מבמבוק, טיסה בכדורים פורחים או ספורט אתגרי, כולל טיסות, טיסות פנים, מדריך מקומי ונהג על בסיס חצי פנסיון. החל מ-3,200 דולר (מוסקט טיולי בוטיק).