הממשלה אישרה מינויו של אילון לשר; "חיוני לישראל שברק ירכיב את הממשלה הבאה"

כך השר הטרי * יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב: "אילון הפך את עצמו ממיסטר קלין לד"ר זיגזג"

הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויו של ח"כ עמי אילון ("העבודה") לשר בלי תיק. אילון יצטרף לממשלת אולמרט למרות שקרא לו בעבר להתפטר בשל מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד, ואחרי שהכריז כי אם ייבחר לראשות העבודה יפעל להוצאתה מהקואליציה. מינויו של אילון יובא לאישור הכנסת מיד עם חזרתה מפגרה בעוד כשלושה שבועות.

בפתח ישיבת שרי "קדימה" אמר הבוקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הוא אינו מאמין שח"כ אילון מתכוון להיכנס לממשלה על מנת להפיל אותה. "הוא יהיה שותף קונסטרוקטיבי", אמר אולמרט.

על פי הסיכום שהושג בין אילון ליו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, לאחר משא ומתן של 3 חודשים, יהיה אילון חבר בוועדת השרים לענייני ביטחון, ויו"ר ועדת השרים לביקורת המדינה. במסגרת זו יהיה אחראי ליישום דו"ח מבקר המדינה על מצב העורף. אילון גם יכהן כחבר בקבינט הכלכלי-חברתי. בערב החג פירסמו אילון וברק הודעה משותפת על כניסת אילון לממשלה. אילון אמר שבכוונתו להירתם למען ניצחון ברק בבחירות הבאות, כי "חיוני לישראל שברק ירכיב את הממשלה הבאה ויהיה ראשה".

בישיבת שרי מפלגת העבודה שהתקיימה טרם ישיבת הממשלה, אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "אני שמח שעמי נענה לבקשתי להצטרף לממשלה. רציתי בהצטרפותן למן היום הראשון שבו נבחרתי לראשות העבודה וזה מסתייע רק כעת. נפעל במסגרת שרינו כאיש אחד באחדות פעולה ומטרה, לחיזוק עמדותינו בממשלה, כדי שיחד עם כל השרים והסיעה נשרת את המדינה בביטחון ישראל, פתיחת אופקים מדיניים, חיזוק הסולידריות החברתית וגיבוי שלטון החוק ומוסדותיו", אמר ברק.

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, תקף את מינויו של אילון לשר ואמר כי "אילון הפך את עצמו ממיסטר קלין לד"ר זיגזג. זהו יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית שבו נשבר שיא חדש של בגידה בעקרונות תמורת כהונה כשר לענייני כלום. גם ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר היום כי "בצירוף אילון לממשלה אין שום דבר שיכול לעשות הבדל, אין לתיק הזה סמכות או תוכן".