רוני אלרואי מתרחב בארה"ב: ישאל תרכוש 21 נכסים תמורת 23 מיליון דולר

הנכסים, תחנות דלק וחנויות נוחות, ממוקמים בערים וירג'יניה וטנסי

רק לפני חודש דיווחה חברת ישאל שבשליטת קמ"ן אחזקות (בה שולט איש העסקים רוני אלרואי), על כניסה לתחום הדלקים בארה"ב באמצעות רכישת חברת אמפייר, וכבר היום היא מדווחת על עסקה נוספת בתחום זה. ישאל מדווחת כי אמפייר התקשרה בהסכם לרכישת 21 תחנות דלק וחנויות נוחות (19 בבעלות ו-2 בחכירה) בערים וירג'יניה וטנסי, וזאת בתמורה לסכום של 23.5 מיליון דולר. כל הנכסים מתופעלים על ידי המפעילים העצמאיים, אשר משלמים דמי שכירות ועמלות בתמורה לזכות להפעיל את הנכסים.

הפעילות הנרכשת הניבה בשנת 2006 מחזור הכנסות של 80 מיליון דולר, הרווח הגולמי עמד על 6.3 מיליון דולר והרווח לפני מס עמד על 3.5 מיליון דולר. היא הציגה מספרים דומים גם בשנת 2005, אז עמד היקף המכירות על 80 מיליון דולר, הרווח הגולמי הסתכם ב-6.6 מיליון דולר והרווח לפני מס עמד על 3.8 מיליון דולר. במסגרת העסקה רכשה אמפייר חוזי אספקה של 30 מיליון גלון בשנה ל-21 תחנות הדלק ולעוד ארבע תחנות נוספות.

כאמור, רכשה ישאל 50% בחברת אמפייר בחודש אוגוסט השנה בתמורה ל-6 מיליון דולר. החברה מתמחה בהפצת דלקים בשוק האמריקני, ומפיצה דלקים לכ-140 תחנות דלק ברחבי ארה"ב. החברה מתמחה באזור החוף המזרחי של ארה"ב, ובסך הכל היא מפיצה כ-65 מיליון גלוני דלקים בשנה. היקף מכירותיה של החברה הסתכם בשנת 2006 בכ-109 מיליון דולר, שבצידם נרשם רווח גולמי בסך של כ-2.65 מיליון דולר, ורווח לפני מס בסך של כ-1.06 מיליון דולר.

כבר אז ציינו בקבוצת קמ"ן כי אמפייר תהיה הפלטפורמה שבאמצעותה תתרחב הקבוצה בתחום האנרגיה בארה"ב. לאלרואי יש נסיון רחב בתחום הזה עוד כשכיהן בתפקידים בכירים בקבוצת דלק, והוא זה שאחראי לגיוסי של עוזי ימין, מנכ"ל דלק US, וסייע לו בתחילת הדרך בהקמת החברה בארה"ב, כך שלא מדובר בתחום עיסוק שזר לאלרואי.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמ"ן אחזקות, אמר היום: "קמ"ן וחברת הבת ישאל פועלות במרץ להרחבת פעילותן בשוק האמריקני בכלל, ובשוק האנרגיה והדלקים בפרט. העסקה הנוכחית מגדילה את נוכחותה של אמפייר פטרוטליום, אותה רכשנו לאחרונה, בשוקי היעד שלה, ומבטיחה לנו תזרים מזומנים קבוע לשנים רבות. אנו ממשיכים לבחון עסקאות נוספות בארה"ב ובאירופה, כדי להעמיק את חדירתה של קמן לשווקים הבינלאומיים בתחומי פעילותה השונים".

אבל זו לא העסקה היחידה שביצעה היום קבוצת קמ"ן. קמ"ן סחר דיווחה כי השלימה את העסקה לרכישת הבעלות המלאה בחברת פאואר פלסטיק הולנד (Power Plastic), שליש ממניות חברת ימית אירופה (Yamit) וקיבלה אופציה לרכישת מלוא מניותיה של חברת פאואר פלסטיק צ'כיה. שלוש החברות, הנמנות עם קבוצת פאואר פלסטיק, עוסקות ביבוא ובשיווק מוצרי זורמים למיניהם (לרבות צינורות פי.וי.סי, ברזים ועוד) וטכנולוגיות בתחום המים ברחבי אירופה. שלוש החברות רשמו ב-2006 הכנסות של כ-41 מיליון שקל, ותמורתן תשלם קמ"ן סחר כ-4.7 מיליון שקל.