הבורסה לא תדחה את המועד להגדלת אחזקות הציבור בחברות לשיעור של 25%

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף] אם הפירמות לא ייענו לדרישה אז אי.די.בי אחזקות, דסק"ש, מגדל, פז, שטראוס ייפרדו ממדד ת"א-100

הבורסה של תל-אביב אינה מתכוונת לשעות לפניית החברות הציבוריות, שביקשו לאחר את מועד החלתו של רף המינימום לאחזקות הציבור בשיעור של 25%. בישיבת דירקטוריון הבורסה שהתקיימה השבוע צוין כי על אף פניות שהתקבלו בנושא אין כוונה לאחר את המועד, שנקבע לתחילת 2008.

המשמעות היא שהפירמות שלא ידאגו עד אז לשיעור אחזקות ציבור מינימלי של כ-25%, יודחו מהמדדים המובילים. נכון להיום, תנאי הסף להימנות על המדדים המובילים הינו שיעור אחזקות ציבור מינימלי של כ-22.5%, ובעקבות התקנה פירמות רבות יידרשו לדאוג לפיזור נאות יותר של המניות - מה שהוליד את הפנייה לבורסה.

מבדיקה שערך באחרונה "גלובס" בנושא, עלה כי רבע מהפירמות במדד תל-אביב 100 יידרשו למכור מניות על מנת לעמוד בתקנה החדשה, בסכום מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקל. מדובר בחברות בולטות כמו אי.די.בי אחזקות , דיסקונט השקעות , מגדל ביטוח , פז נפט , שטראוס , וכן 10 פירמות מובילות מתחום הנדל"ן. על רקע זה, עלה לאחרונה חשש שפירמות מפתח ייפלטו מהמדדים המובילים, אולם סביר להניח כי מרביתן יעדיפו לבסוף להיעתר לדרישה החדשה, ולנקוט צעדים בהתאם.