מנכ"ל טיב טעם: "אין שום שינוי במכירות ובמספר הלקוחות בשל התחקיר הצפוי ב'כלבוטק'"

דובי שניידמן: "פתחנו במצב ש-100% מהציבור מאמין ל'כלבוטק', ואם עכשיו רק 61% מאמינים לה - זו הצלחה גדולה" * יועץ התקשורת מוטי שרף: "יש גבול להורדת ראש והתנצלויות"

ברשת טיב טעם מחכים בדריכות לראות איזה גל יעשה שידור התחקיר של כלבוטק ביום ראשון הקרוב. מנכ"ל הרשת, דובי שניידמן, שסירב עד היום להתבטא בנושא, אומר היום (ד') ל"גלובס" כי מכירות הרשת לא נפגעו.

* למה לא פניתם למשטרה?

"אנחנו בתהליך חקירה ובדיקה. יש לנו אינפורמציה לא מעטה וכשיהיה לנו את כל המידע המלא, נשקול את הפנייה. כרגע חסרים לנו עוד פרטים. ביקשנו השלמות מכלבוטק על מנת שנוכל ללכת למשטרה".

* אבל למשטרה יש כוח חזק יותר מול כלבוטק?

"גורם מדיה תמיד יכול להסתתר מאחורי חסיונות ואתיקה. תראי לי גורם שהצליח להגיד לגורם מדיה תחשוף לי את מקורותיך".

* האם אתם מרגישים פגיעה במכירות?

"נכון לעכשיו אין לנו שום שינוי במכירות, במספר הלקוחות, בסלי הקנייה או במאפייניה".

* האם היו מוצרים שהורדתם מהמדף בגלל חשש לפגיעה באיכותם?

"לא. יש לנו בקרת איכות מצוינת. המוצרים נבדקו לכל אורך התקופה ולא הוחלט על הורדת מוצרים".

* בסקר ציינו 61% מהנשאלים כי הם מאמינים לכלבוטק, ורק כ-11% שמאמינים לטיב טעם. איך אתה מסביר את זה?

"אנחנו מופתעים לטובה. פתחנו במצב שמאה אחוז מהציבור מאמין לכלבוטק, ואם עכשיו רק 61% מאמינים לכלבוטק, זו הצלחה גדולה שלנו. ללקוחות הרשת יש נאמנות מאוד גבוהה והם מצביעים ברגלים".

* איך הכנתם את העובדים להתמודדות עם הפרשייה מול הצרכנים?

הכנו ואנחנו עדיין מכינים. ברגע שחשפנו את הפרשה, כינסנו את העובדים, השמענו להם את הדברים ומאז אנחנו עוברים אתם על האירועים היומיומיים ומלווים אותם".

* כעובדת ברשת, מה אני צריכה להגיד ללקוח?

"את האמת. את מה שאתה חווה ביומיום לגבי אבטחת המוצר לצרכן".

שרף: "די להורדת ראש"

רבים בשוק תוהים מה גרם לטיב טעם לפרסם את "קלונה" ברבים עוד בטרם שודרה תכנית התחקירים של כלבוטק. אחרי הכל, פרסום בדבר חתולים הנוגסים בבשר למאכל, אינו דבר של מה בכך. אבל זו ההחלטה האסטרטגית שהתווה יועץ האסטרטגי של הרשת, מוטי שרף, שנשכר לנהל מטעמה את המשבר.

* למה להכחיש? כלבוטק מדבר על עובדות, הוכחות, צילומים. לא יותר פשוט להתנצל, כפי שהרשת עשתה במשבר הקודם?

"מאותו רגע שהבנו שהמידע שבידינו על בעיות בתחקיר אינו מופרך, ומאחר וכלבוטק דחה אותנו על הסף, האסטרטגיה היחידה שנותרה בידינו היא להילחם על האמת. האסטרטגיה עלולה להתפרש כאגרסיבית אבל אני מכנה אותה אמיצה ביותר, כי מעולם לא קמה חברה על שתי הרגלים האחוריות שלה ואמרה 'עד כאן'. יש גבול להורדת ראש ולשחק במשחקי התנצלויות אל מול גורמי מדיה חזקים. למרות שכבודה של כלבוטק במקומה מונח, גם הם בני אדם וגם שם לקרות טעויות".

* למה לפרסם לפני? אסם נקטה במדיניות של השתקה, לא הודיעה לתקשורת ואף לא דיווחה לבורסה עד הפרסום בטלוויזיה.

"אנחנו לא יכולים להשוות בין משבר למשבר. למזלה של אסם, זה היה המשבר הראשון שהיא נקלעה אליו מעולם, ואני חושב שהציבור היה סלחן כלפיה. הייתה גם התנהלות נכונה של הנהלת החברה ולכן לא היה משבר אמיתי. אל לשכוח שטיב טעם עברה אירוע קשה ביותר רק לפני שנה בכלבוטק, שהסב לרשת נזק כמעט אנוש אשר רק בחודשים האחרונים הצליחה להתאושש ממנו, ופתאום כלבוטק מאיימת בעוד מכה. במקרה שכזה זו תהיה איוולת לתת לכלבוטק את כל הבמה כאשר הציבור לא יאמין לטיב טעם שכבר פעם אחת הוכח קלונה. לכן האסטרטגיה שלנו הייתה מאוד ברורה: להעלות לסדר היום את הבעייתיות בתחקיר וליצור את התשתית שבה אנחנו שמים בדיון את תכנית התחקירים המובילה ואומרים לציבור תשפוט בעצמך. הותרת הבמה לכלבוטק לא הייתה מאפשרת לנו להציג את עמדתנו".