"דה מרקר" נאלץ לפרסם התנצלות על פרסום שגוי בדבר אזהרת רווח של פטרוגרופ

בעקבות אזהרת רווח של פטרוכימיים, פירסם "דה מרקר" ידיעה כי פטרוכימיים מוחזקת בין היתר ע"י חברת פטרוגרופ - עובדה שאינה נכונה מכל וכל; המניה צללה 6%

הבוקר בעקבות אזהרת רווח של פטרוכימיים, פירסם אתר "דה מרקר" ידיעה כי פטרוכימיים מוחזקת בין היתר על ידי חברת פטרוגרופ. עובדה שאינה נכונה מכל וכל. כתוצאה מהפרסום עברה מניית פטרוכימיים לירידה של 2.5%.

אולם בנוסף, בעקבות הפרסום השגוי עלתה מניית פטרוגרופ על "רכבת הרים" כאשר בעקבות הפרסום צללה המניה 6% ורק לאחר שהמשקיעים גילו את הטעות סגרה המניה את הירידות ואף עברה לעלייה של 1%. מחזור המסחר של פטרוגרופ עומד בשעה זו על כ-1.6 מיליון שקל.

יצויין כי משקיע או גוף מוסדי מהיר שראה את הטעות וראה את הירידה החדה במניה יכל, אם "ניצל את הרגע", לרכישת המניה בזול. וזאת כמובן כאשר משקיע עם עצבים חלשים שהחזיק במניה ושמע את ההודעה מכר את המניה והפסיד כסף.

בשעה האחרונה הידיעה הראשית באתר "דה מרקר" היא התנצלות בפני ציבור המשקיעים.

נציין כי הימים שלאחר סיום כל רבעון עד תחילת פירסומי הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות הם ימי כוננות לכל משקיע או גורם המעורב בשוק ההון. זאת כיוון שהחברות המתחילות לארגן ולצרף את המספרים לקראת הדו"ח הסופי מגלות בתקופה זו את הבעיות העיסקיות או יותר נכון את מידת השפעתן על הסך הסופי ובמידה שישנו צורך לעדכון המשקיעים, מוציאות החברות הודעה במערכת הבורסה - אזהרת הכנסות.

במרבית המקרים גורמת הודעה שכזו לתגובה ישירה במחיר המניה, כאשר כמובן שבמידה שההודעה היא שלילית, המניה ננטשת על ידי חלק ממהמשקיעים ומחירה יורד. השפעה נוספת באה לידי ביטוי גם בהיקף המסחר במניה.