תעצרו את העיר, אני רוצה לרדת

אם אתם רוצים להתחבר לעצמכם ומחפשים עיסוי לגוף ולנפש, לכו על חוות הבודדים בנגב

זה הזמן לבקר בנגב - כשהחום המתיש כבר מאחוריו וצבעים נוגים של סתיו משייטים בשמיים. אם אתם מחפשים לעצמכם חוויה מעצימה במיוחד ליום שישי בבוקר, הפנו את חרטום הרכב דרומה, וסעו לביקור קצר בחוות הבודדים, המציעות שפע של תענוגות גוף ונפש ומיישמות הלכה למעשה את חזון ההתיישבות של בן גוריון.

החווה הראשונה בה כדאי לעצור היא חוות נחל בוקר היפה והמטופחת. אחרי קפה טוב באוויר המדברי, המשיכו לעיסוי ב"אורליה", מרכז הוליסטי באמצע המדבר ובו גם שתי בקתות אירוח משגעות במורד ההר. גם אם לא תישארו ללון הפעם, מצפה לכם טיפול מידיהן של אורלי או מיכל. תוכלו לבחור בעיסויים רגילים, שיאצו או רפלקסולוגיה.

הטיפול, האווירה וההתחברות אל עצמכם, לא ימנעו את תחושת הרעב הגשמית הראויה לתשומת לב מיידית. שתי חוות בודדים נוספות, יספקו את רעבונכם עם שלל גבינות עיזים משובחות.

בחוות נאות של לאה וגדי נחימוב, מייצרים גבינות עיזים רכות ונפלאות, וגם עורכים סיורים, המספרים את סיפור המשפחה והתיישבותה במקום. אל תעזבו בלי לקחת הביתה גבינות רכות בתוספת עגבניות מיובשות, קצח או שומשום ודבש מבושם, תוצרתו הפלאית של מושב "קדש ברנע".

כמה דקות משם, אצל ענת ודניאל קורנמל, חובה לעצור כדי לטעום יוגורט עיזים "לאסי" בטעם הודי מתקתק וחריצי גבינות עיזים קשות, ששמם כבר יצא למרחקים. את הגבינות מייצרים במקום, תוך הקפדה על תנאי תזונה ומרעה משובחים. התוצאה טעימה כל-כך, שאין ברירה אלא להצטייד במבחר גדול, לארוז כמה בקבוקי יין מקומיים ולחלום על ערב "גבינות ויין" עם המון יין טוב וחברים טובים, להם תספרו את סיפורם של אלה שהעזו ללכת עד הסוף.