אתר HeadHunter הרוסי רוכש 20% מ-AllJobs ב-10 מיליון שקל

העסקה, שתבוצע במזומן, משקפת לאתר הישראלי שווי של כ-50 מיליון שקל ותכניס את Alljobs לפעילות במסגרת בינלאומית

אתר האינטרנט לחיפושי עבודה, Alljobs.co.il, משנה את הרכב הבעלות. חברת גיוס כוח-האדם הרוסית HeadHunter תרכוש 20% מהבעלות על האתר הישראלי לפי שווי של כ-50 מיליון שקל. העסקה, שתבוצע במזומן, תכניס את Alljobs לפעילות במסגרת בינלאומית מאחר ש-HeadHunter מהווה מעין רשת בינלאומית לחיפוש עובדים.

Alljobs הוקם בסוף 2004 על ידי רויטל הנדלר, שמשמשת כמנכ"לית האתר, הרצל עוזר, היו"ר, ניב אריאל וגדי שבדרון, שהם בעלי המניות. באתר טוענים כי עד היום כ-30 אלף איש מצאו עבודה באמצעותו, וכי מאגר המשרות מכיל קרוב ל-35 אלף מודעות דרושים, שנאספות מכ-2,000 מקורות. עוד נמסר מהאתר כי מספר הגולשים בו מגיע לכ-500 אלף.

הגישה החופשית למקורות השונים כוללת גם את מודעות הדרושים של העיתונים הגדולים, דבר שהביא לתביעה שהגישו מעריב וידיעות אחרונות כנגד האתר בתחילת 2005. התביעה נדחתה ולפי הפרסומים Alljobs אף קיבלה לאחר מכן הצעת רכש מעופר נמרודי.

החברה רווחית ואמרוה לסיים את השנה עם מכירות של כ-10 מיליון שקל. בחברה מועסקים כ-50 עובדים וסך הסכומים שהושקעו בהקמת האתר הסתכמו בכ-3 מיליון שקל.

לדברי הנדלר השותפות עם HeadHunter מגיעה על רקע כוונת החברה הרוסית להקים רשת גלובלית של אתרים שתתמחה בגיוס כוח אדם ותהווה תחרות לענקית חיפוש העבודה המקוון Monster.com.

"הם מרושתים במזרח אירופה וברוסיה והכוונה היא לרכוש אתרים מובילים בכל מדינה. בסופו של דבר תוקם חברת גג שכל אחד מהאתרים שנרכשו יהיה חלק מהחברה הגלובלית", היא אומרת. לגבי כוונות השותפים אמרה הנדלר, כי היא שמחה שמכרו רק 20% משום ש"אנחנו עוד חברה קטנה ועדיין לא בני 3. מבחינתי זה בעיקר שותף אסטרטגי ולא אקזיט".