ביהמ"ש הכריע לטובת נאמני קלאבמרקט: לא יידרשו להחזרי מע"מ

השופטת אלשיך הכריעה לטובת נאמני קלאבמרקט במחלוקת עם רשות המסים, וקבעה כי רשויות המס חבות בהחזר רכיב המע"מ לספקי הרשת

השופטת ורדה אלשיך הכריעה לטובת נאמני קלאבמרקט במחלוקת עם רשות המסים, וקבעה כי רשויות המס חבות בהחזר רכיב המע"מ לספקי הרשת. עיקר המחלוקת נגעה לדרישת רשות המסים לחייב את קלאבמרקט ולמעשה את קופת הסדר הנושים בגין החזרי מע"מ, אשר ייתבעו ממנה על-ידי ספקי הרשת.

רשות המסים טענה כי קיימת לה הזכות לתבוע את השבת ההחזרים מקופת הסדר הנושים במעמד דומה לזה של הוצאות פירוק. השופטת קבעה כי עמדתן העקרונית של רשויות המס, אם תתקבל, אינה אלא גלגול נזקו של החוב האבוד בעקיפין, בחזרה לפתחם של הספקים ויתר הנושים הרגילים של קלאבמרקט.

לדברי השופטת, מדובר בניסיון של רשויות המס לשוב ולגבות את ההחזר בעקיפין מכיסם של הספקים וזאת באמצעות הטלתו על קופת הסדר הנושים וקבלת עמדתן של רשויות המס חותרת מתחת לעצם המהות של הקפאת ההליכים והסדר הנושים. בנוסף, נוצר מצב לפיו רשויות המס בידן האחת מעניקות החזר לספקים ובידן האחרת נוטלות מהן כספים.

אשר על כן החליטה השופטת לקבל את בקשת הנאמנים רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד שלמה נס שיוצגו על-ידי עוה"ד אמיר ברטוב ושירלי יפרח ממשרד ליפא מאיר ושות' ולדחות את דרישת רשות המסים לחייב את קלאבמרקט בגין החזרי המע"מ. (פש"ר 1700/05).