בג"ץ דחה את העתירות ואיפשר לערוך את טקס המילה של בנו של רוצח רה"מ בכלא

יגאל עמיר יורשה להשתתף בטקס יחד עם קומץ מבני משפחתו * הטקס יתקיים ביום ראשון, 4 בנובמבר - התאריך הלועזי בו בוצע הרצח של יצחק רבין ז"ל * העותרים: לא מדובר במסיבה; האבהות לא הוכחה

בג"צ דחה את העתירות שהוגשו הבוקר בדרישה לשנות את ההחלטה המאפשרת לערוך את טקס המילה של בנו של רוצח רה"מ בכלא בו הוא כלוא. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע אתמול כי עמיר יארח את הטקס בין כותלי כלא "איילון".

בג"צ דחה את העתירות נגד קיומו של טקס ברית המילה לבנו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה. הטקס יתקיים ביום ראשון, 4 בנובמבר, התאריך הלועזי של הרצח. עמיר יורשה להשתתף בטקס שיערך בכלא בו הוא שוהה, יחד עם קומץ מבני משפחתו. שב"ס הודיע כי לא יורשו להכניס כיבוד או כל סממן אחר לשמחה.

בעתירות שהוגשו הבוקר, נטען בין השאר כי אפשר שעמיר כלל אינו אבי התינוק. "בנסיבות המיוחדות והחריגות של ההתייחדות בין הרוצח לרעייתו, מתעורר ספק בדבר אבהותו של הרוצח. יש מקום שהמדינה תבחן את הסוגיה ,לפני דיון כלשהו בעניין הברית לתינוק".

עוד נטען כי רוצח ראש הממשלה, קיבל מבית המשפט המחוזי סעד חריג כלשונם, כאשר הוא עצמו מעולם לא הביע חרטה על הרצח. בנוסף, נטען באחת העתירות כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, לוקה בחוסר סבירות קיצוני.

עו"ד רונאל פישר שהגיש את העתירה בשמו של רני רהב נימק את העתירה: "ההחלטה לאפשר ליגאל עמיר לאפשר לקיים את טקס ברית המילה בכלא היא פגיעה קשה ובלתי הפיכה בציבור אזרחי מדינת ישראל. רוצח ראש הממשלה הודה במעשה הרצח ומעולם לא הביע חרטה. חומרת הדברים מקבלת משנה תוקף עד כדי צמרמורת. 'רוצח ממשלת ישראל' ביצע רצח לשם השגת מטרות פוליטיות ולשנות את רצון הציבור".

אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כי לא יערער על החלטת בית המשפט לאפשר לעמיר לחגוג את הטקס מאחורי הסורגים. "יש קושי בביסוס משפטי של הערעור" הסביר מזוז את החלטתו. בתחילת השבוע ילדה אשתו של הרוצח, לריסה טרימבובלר-עמיר, בן, בבית החולים "ביקור חולים" בירושלים.