"שלשום אולמרט אכל ב'קינג דיוויד': ראשי הממשלה שלנו סופרים את העשירונים העליונים"

כך זאב צחור, נשיא מכללת ספיר, שאמר את הדברים הערב בכנס שדרות

בערב הפתיחה של כנס ישראל (שדרות) לחברה ציינה היום (ג') שרה ב"ק, כתבת החינוך של ערוץ 2 ומנחת הערב כי זו השנה החמישית לכנס. "עדיין יש קסאמים", אמרה ב"ק, "מצד שני, יש התעוררות: תנועות חברתיות קמות, מורים מפגינים, בני נוער ברחוב. יובלים קטנים של עשייה הופכים לנהר שלם הגורף את הבוץ".

מנכ"ל כנס שדרות, עורך הדין עידו אוחיון, אמר: "למרות החשש מהקסאמים, החליטו רבים להגיע לכאן. עצם הנוכחות מראה שהכנס הוא חשוב ומרכזי. הנה, למשל, שביתה לרפורמה בחינוך. חשוב לנו לומר שהדברים לא נעלמים ונותנים לדברים פה".

אוחיון הוסיף: "יותר משש שנים אנחנו תחת מתקפת קסאמים. אף ממשלה לא מצאה פתרון לבעיה ויש החרפה של תופעות בטחוניות וכלכליות. התנאים הכלכליים והחברתיים היו קשים פה עוד לפני כן, והפריפריה הפכה להיות גם ביטחונית בישראל.

"השנה ישתתפו בכנס מיטב האנשים בישראל, בהם ראשי ממשלה לשעבר. לצערי, ראש הממשלה המכהן, שהיה פה בעבר, לא מצא לנכון להגיע זו השנה השנייה ברציפות. חלק מתפקיד הכנס הוא להוביל סדר יום חברתי חדש, בכירי המשק מנסים על ידי השתתפות לתרום במשהו. לכן מקוממת העובדה שחמש שנים אנו מנסים להביא את האדם שנמצא בראש הפירמידה, אך גם ראש הממשלה הנוכחי לא מגיע. נשמח אם הוא יפרוס את משנתו החברתית והמדינית".

אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב: "הממשלה מתנהגת באופן חצוף לתושבי האזור. אם לא עוצרים את הרקטות, אי אפשר להתבטא בחוסר אחריות. לא נמגן את עצמנו לדעת".

זאב צחור, נשיא מכללת ספיר, אמר בכנס שדרות: "שלשום ראש ממשלת ישראל אכל ארוחת ערב ב'קינג דיוויד', אתמול הוא היה במלון אינטרקונטיננטל - ארוחות של 850 שקל. מאז יצחק רבין לא היה ראש ממשלה שהיה פה. כל ראשי הממשלה שלנו סופרים רק את העשירונים העליונים. העובדה שאולמרט מסרב לבוא לכאן מלמדת עליו, על סדר היום הציבורי שלו. לטענתנו, סדר היום הוא אחר. הדברים לא מתרכזים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל".