לאומי: העליות בבורסה יימשכו; "ענפי הטכנולוגיה והפיננסים ייתנו בקרוב תשואה עודפת"

כלכלני הבנק עוקצים את המתחרה: "בנק הפועלים בלט במיוחד בירידות חדות ואף איבד את התואר שלו כבנק הגדול במדינה לטובת בנק לאומי שעקף אותו, אך מעט, בפרמטר שווי השוק"

בשבוע בו התאפיין המסחר בבורסה במגמה שלילית בצל הירידות בשוקי חו"ל, ממשיכים כלכלני בנק לאומי להאמין בשוק ההון המקומי, והם מעריכים כי למרות שבדרך ייתכנו זעזועים שיפגעו בבורסה מכיוון שוקי ההון הגלובלים, המגמה באחד העם תיוותר חיובית והעליות יימשכו.

"השבוע פרסמה הבורסה את סיכום חודש אוקטובר בשוק המקומי", מזכירים הכלכלנים. "מהסיכום עולה, כי הרבעון האחרון של השנה נפתח בעליות שערים חדות, ובעוד מדד הנדל"ן נותר רחוק בכ-10% מרמת השיא בה שהה בתחילת חודש מאי, רשמו מדד ת"א 100 והמעו"ף שיאים חדשים. כך, בעקבות הגעתו של המעו"ף לרמת 1,200 הנקודות, אף נפדתה סדרה של תעודות בחסר על מדד זה. עליות השערים לוו בגידול במחזור המסחר היומי אשר הסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל".

בלאומי מתייחסים גם לעונת הדוחות הכספיים ומציינים לטובה את מכתשים אגן, נייס וסלקום, שדוחותיהן בלטו השבוע. הכלכלנים אף מעודדים מסקר החברות שפורסם השבוע על ידי בנק ישראל, ממנו עולה כי הצמיחה המואצת בפעילות המשק נמשכה גם ברבעון השלישי.

בבנק לאומי מסבירים גם את הירידות שספגו מניות הבנקים השבוע, ואומרים כי "השבוע סבל מגזר הבנקים מירידות חדות על רקע מגמה שלילית בסקטור הפיננסי בארה"ב, בעקבות מחיקות של עשרות מיליארדי דולרים בבנקים השונים והורדת המלצות בסקטור. סיבה נוספת לירידות נעוצה בפרסומים לפיהם בוחן המפקח על הבנקים אפשרות להעלאת יחס הלימות ההון המינימלי בבנקים, דבר העלול לפגוע בפוטנציאל חלוקת הדיבידנדים ובתשואה להון".

כלכלני לאומי משגרים גם עקיצה לעבר המתחרה: "בנק הפועלים בלט במיוחד בירידות חדות ואף איבד את התואר שלו כבנק הגדול במדינה לטובת בנק לאומי שעקף אותו, אך מעט, בפרמטר שווי השוק".

במבט לעתיד, כותבים הכלכלנים: "הרבעון האחרון של השנה ידוע לרוב בתשואתו החיובית. להערכתנו, בשל משבר האשראי שפקד את העולם וצפוי להשפיע על ביצועי הפירמות ובשל מחירי השיא של חומרי הגלם, ברבעון זה צפויות התשואות להיות מתונות יותר וכן צפויה תנודתיות רבה. בתוך כך צפויים ענפי הטכנולוגיה והפיננסים לשאת תשואה עודפת בתקופה הקרובה".