עוד אקזיט לטובת AOL: תרכוש את חברת "ידע" שפיתחה מנוע חיפוש סמנטי

תמורת העסקה לא נמסרה * רק בשבוע שעבר הודיעה AOL כי תרכוש את הסטארט-אפ קוויגו תמורת סכום המוערך ב-350 דולר

אקזיט ישראלי ראשון בתחום ה-Web2.0: חברת ידע (Yedda) הישראלית נרכשת על ידי ענקית האינטרנט האמריקני אמריקה אונליין (AOL), חטיבת האינטרנט של טיים וורנר. תמורת העסקה לא נמסרה.

ידע פיתחה מנוע חיפוש סמנטי המסוגל לנתח שאלות ובקשות, ומזמין את הגולשים המתאימים ביותר לחלוק ידע אישי סובייקטיבי, מבוסס ניסיון ודיעה, ולענות על שאלות באתר ידע ובאתרים שותפים - זאת בשונה משאילתות במנועי חיפוש, המבוססות מילות חיפוש.

בעקבות הרכישה תישאר Yedda מכפר מלל, שהוקמה ב-2006, חברת בת ושלוחה עצמאית של AOL, ותשלב את טכנולוגית חיפוש ידע אישי מבוסס שאלות ותשובות באתרי AOL, קהילת האינטרנט הגדולה בעולם. בנוסף תמשיך החברה ליצור שותפויות עם אתרי תוכן ומפיצים ברחבי העולם.

מנכ"ל ידע, אביחי ניסנבוים, אמר עם השלמת העסקה, כי הפלטפורמה של AOL קהילת אינטרנט עם מעל 100 מיליוני משתמשים צפויה להפוך את Yedda לאחד ממרכזי הידע האישי הגדולים בעולם, ולמשאב ראשון במעלה עבור גולשים המעוניינים להשתמש בידע ובניסיון של גולשים אחרים.

ניסנבוים הוסיף: "מצאנו התאמה מלאה בין החזון שלנו והחזון האסטרטגי של AOL. הפלטפורמה ש-Yedda מספקת לרשת ענפה של אתרים, תמשיך לקדם קהילות ידע באשר הן ולספק ערך מוסף למשתמשי AOL ולקהילות מחוצה לה".

רק בשבוע שעבר הודיעה AOL כי תרכוש את הסטארט-אפ קוויגו, תמורת סכום המוערך ב-350 דולר. קוויגו מפתחת טכנולוגיה ומוצרים לפרסום במנועי חיפוש ולפרסום ממוקד תוכן באתרים.