הרשת החברתית בבו (www.bebo.com) חשפה בשבוע שעבר את החזון החדש שלה בתחום הרשתות. המיזם, הנקרא אופן מדיה (Open Media) הוא פלטפורמה של ערוצים המציעים תכנים חינם של רשתות ברודקאסט וחברות מדיה מובילות. אופן מדיה הושקה במסיבת עיתונאים שנערכה במקביל בניו יורק ובלונדון.
כך זה עובד: טרנר, CBS, MTV, סקיי ושורה של רשתות ברודקאסט נוספות יוצרים ערוצים עצמאיים באופן מדיה של בבו, מה שאומר למעשה שהם מסוגלים לשלוט בסביבה, בתוכן ובמותגים. רשתות הברודקאסט שומרות לעצמן בצורה כזאת 100% מהכנסות הפרסום בערוצים שלהן. "המשמעות היא למעשה הפיכת בבו למעניין יותר, מקום שיש מה לחפש בו, חלק מביטוי העצמי של המשתמשים שלנו", אמרה ג'ואנה שילדס, נשיאת בבו, בהשקה בלונדון.
הצעד הזה הופך את בבו למעין פורטל בידור ובכך מבדל אותו מול מתחרים דוגמת פייסבוק, הנתפס בעיקר כאמצעי תקשורת. למרות שגם מיי-ספייס הוא רשת ממוקדת בידור, הוא ידוע בעיקר בשל קהילת המוזיקה החזקה שלו. בבו עדיין לא החתים אף לייבל מוזיקה למיזם אופן מדיה, אולם שילדס אומרת כי "חיזוק תחום המוזיקה של האתר הוא רק שאלה של עיתוי נכון".
40 מיליון משתמשים
כל חברת מדיה תוכל ליצור ערוץ באופן מדיה בעזרת מערכת שירות עצמי, שבאמצעותה תוכל ליצור תכנים שייחשפו ל-40 מיליוני המשתמשים של האתר ברחבי העולם. חברות שאינן ערוכות עם מערכות פרסום וטכנולוגיית נגן משלהן, יוכלו להיעזר במה שיש לבבו להציע להן. משתמשי בבו יוכלו להוסיף תכני וידיאו לפרופיל הווידיאו האישי שלהם. לטענת בבו, הדבר יוסיף אלמנט של שיווק מואץ מפה לאוזן שיזנב ביו-טיוב קשות.
"זוהי איננה סתם עסקה", אומרת קייסי הארווד, סגנית בכירה למדיה דיגיטלית בטרנר אירופה. "בבו הולך יותר לכיוון של קהילה או מגזין, ואנחנו יוצרים ערוץ עצמאי חדש שידרוש גם הצבת מנהל ערוץ חדש". ריצ'ארד כהן, מנהל מסחרי של פרימיום TV, מהלל את אופיה המבוזר של העסקה החדשה שמציעה בבו. "הרעיון לנסות ולמשוך אנשים אליך לאתר הוא פאסה", הוא אומר. "צריך לאתר איפה נמצאים המשתמשים, איפה הם רוצים להיות ולשבות את תשומת ליבם שם, ולא להכתיב להם היכן הם צריכים להיות. בנוסף, זה נותן לנו את היכולת לממש את יכולתנו - זוהי הרחבה טבעית של הסינדיקציה".
כאשר היא נשאלת האם קהל המשתמשים של בבו יחוש כי הוא נכבש על ידי המותגים והמפרסמים הגדולים, מציינת שילדס כי על המשתמש ללחוץ על לינק 'חקור' בעמוד הבית ואז להיכנס לעמוד ה'גילוי', כדי לצפות בתכני אופן מדיה. "זה לא משהו שנכפה עליך בכוח. זה משהו שאתה יכול לגלות בעצמך בזמנך הפנוי". לדברי הארווד מטרנר, "אתה לא יכול לעצבן, משום שהכל סובב סביב שמירת המשתמש. נבדוק מדי פעם כדי לוודא שהפרסומות רלוונטיות. נפעל בזהירות ולא נשנה את הסביבה".
אחד מאפיוני אופן מדיה שמקדמת בבו הוא מכניזם איתור תכנים המקשר בין משתמשים בעלי טעם דומה. משתמשים הבוחרים בערוץ, תוכנית או להקה כתחום המועדף עליהם, יכולים לקבל התראות אוטומטיות מקוונות או SMS למכשיר הסלולר שלהם, כאשר תוכן חדש נחשף.
בבו הוא אתר הרשתות החברתיות השלישי בגודלו בארה"ב והגדול ביותר בבריטניה. הוא נוסד בשנת 2005 וטוען כי קהל הליבה שלו (16 עד 24) משקיע באופן קולקטיבי 35.7 מיליון שעות באתר מדי חודש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.