בקשה חריגה: מפרק זמני של חברה מבקש מכונס הנכסים לפצותו בכמיליון שקל

זאת בטענה כי בשל התרשלותו של הכונס נעלמו נכסים של החברה, לאחר שאיפשר לנושים להוציא מוצרים ממחסן החברה

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה חריגה, בה מבקש מפרק זמני של חברה לחייב אישית את כונס הנכסים שמונה לחברה לפצותו בכ-1.15 מיליון שקל. זאת, בטענה כי בשל התרשלותו של הכונס נעלמו נכסים של החברה, לאחר שאיפשר לנושים להוציא מוצרים ממחסן החברה.

הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד גונן קסטנבאום, המפרק הזמני של "א.נ. אלקטריק מרקט" נגד עו"ד אורי סורוקר, בתפקידו ככונס הנכסים לחברה מטעם חברת קלינטון סחר בינלאומי 2000.

במבוא לבקשה נאמר: "לא בלב קל מוגשת בקשה זו נגד עמית למקצוע, אולם משנבדקו הדברים לעומקם הסתבר, למרבה הצער, כי לא רק שאין מנוס מהגשת הבקשה אלא שמחובתי, בהיותי "קצין בית המשפט", להביא את הדברים בפני ביהמ"ש".

המפרק טוען כי לאחר שמונה לכונס, פרץ עו"ד סורוקר למחסן החברה עם נושים ללא ליווי שוטרים. לדבריו, במקום פרצה מהומה רבתי בין נושים שונים, שתפסו סחורות מכל הבא ליד ובמקום נוצרה ביזה של ממש. המפרק טוען כי ספירת מלאי שנערכה על-ידי צוות עובדיו גילתה כי "נעלמו" ממחסני החברה 736 מוצרי חשמל.

המפרק הזמני טוען כי על הכונס לפצותו בגין עלותם של מוצרי החשמל החסרים במלאי המחסן, כפי שמופיעה בספרי החברה והמסתכמת בכ-1.15 מיליון שקל. (פש"ר 1400/07).