מעלות מעלה דרוג לכי"ל ל-"AA+" - רמת הסיכון של ענף הכימיקלים והדשנים נמוכה מאד

בנוסף חברת הדירוג הודיעה על דרוג ראשוני של "AA/STABLE" עבור הנפקה צפויה של אגרות חוב בסך 500 מ' ד' לחברה לישראל

חברת הדרוג מעלות מעלה היום (ב') את הדרוג של כי"ל מ"AA" ל-"AA+", ומודיעה על דרוג ראשוני של "AA/STABLE" עבור הנפקה צפויה של אגרות חוב בסך 500 מיליון דולר לחברה לישראל . החברה מצהירה כי תמורת האג"ח תשמש למיחזור אשראי ואו להשקעות חדשות בתחום האנרגיה.

העלאת הדרוג לכיל מתבססת בעיקר על השיפור במיצובה הפיננסי של החברה, כולל ברמות הריווחיות, תזרימי המזומנים והמנוף הפיננסי. התוצאות הטובות אותן הציגה החברה ברבעון השלישי נבעו בין היתר מהמשך השיפור בענף הדשנים, דבר שבא לידי ביטוי בעליית מחירים שהונעה מהעליה בביקושים.

להערכת מעלות, רמת הסיכון של ענף הכימיקלים והדשנים נמוכה מאד, המיצוב העיסקי של כי"ל גבוה בהרבה מהממוצע בענף והיא נהנית ממעמד מוביל בתחומה ומפריסה בינלאומית רחבה. עוד מעריכה חברת הדרוג כי ריווחיותה של כי"ל גבוהה מן הממוצע המאפיין חברות גלובליות דומות בתחומה, אך מנגד מציינים האנליסטים במעלות כי התחזקות השקל ועלייה במחירי התשומות קיזזו חלק מהשיפור בריווחיות.

לפי מעלות, החברה לישראל הינה חברת ההחזקות בעלת שווי הפרוטפוליו הגבוה ביותר מבין חברות ההחזקה בישראל, כ-37.7 מיליארד שקל. החברה נשלטת על ידי קבוצת עופר 55% ובנק לאומי 18%.חברת כי"ל מוחזקת ב-52.18% על ידי החברה לישראל ומהווה את ההחזקה הגדולה של החברה לישראל כ-71%, בנוסף שולטת החברה בבזן ובצים.