השימוע לא הפך את ההחלטה: בוטלה בחירתם של הזוכים במכרז על עשות אשקלון

לפני כ-9 חודשים התפרסם בלעדית ב"גלובס" כי רשות החברות תבטל את המכירה * קבוצת הזוכים כוללת את רונן טבקול ואברהם בורג, שכבר לפני כשנה עוכבה זכייתו בשל בדיקת מבקר המדינה וחקירת משטרה

רשות החברות הממשלתיות בשיתוף עם משרד המשפטים הודיעו היום כי לאחר עריכת שימוע לקבוצת הזוכים במכרז לרכישת מפעל עשות אשקלון הוחלט לבטל את בחירתם של הזוכים במכרז. לאור כך, קבוצת הזוכים הכוללת את אברהם בורג, רונן טבקול לא יוכלו לרכוש את מניות המפעל ומכירתו בטלה.

לפני כ-9 חודשים התפרסם בלעדית ב"גלובס" כי רשות החברות החליטה לבטל את המכירה, עוד טרם השימוע שהתקיים כיום. בזמנו אמר עו"ד אלי זהר, בא כוחו של אברהם בורג, כי "נשקול את המשך צעדינו".

כבר לפני כשנה עוכבה זכייתו של בורג במכרז בשל בדיקה שביצע מבקר המדינה וחקירת משטרה. על פי החשד שנבדק, בורג שימש כאיש קש של איאן דיוויס ואביב אלגור, המואשמים בתיק ניירות ערך.

לאחר מספר חודשים החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד בורג בשל היעדר ראיות מספיקות. בפרקליטות סברו אז כי החקירה העלתה "תהיות שלא יושבו לחלוטין", אולם "לא נמצאו בחומר החקירה די ראיות כדי לבסס כתב אישום בעבירת של קבלת דבר במירמה או ניסיון לכך".

החקירה נפתחה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שבדק את היבטי הפרטת החברה. בעקבות המלצת המבקר, הוקפאה השלמת מכירת המפעל של תע"ש לקבוצה בראשותם של בורג ורונן טבקול, בעלי חברת ט.ר הנדסה.

היום מסר יו"ר וועד עובדי עשות אשקלון, פרץ מצרפי, מסר: "ביטול מכירת עשות אשקלון מוכיח כי סופו של הצדק לנצח".