אושרה תביעה נגזרת נגד בעלי השליטה לשעבר בחברת כים-ניר בשל נטילת כספים שלא כדין

בתביעה נטען כי עומר לבבי, דן קריב ומישה קרקובסקי נטלו מהחברה שלא כדין כ-700 אלף דולר, ובספרי החברה נרשמה הפעולה בצורה כוזבת

בית המשפט המחוזי בת"א אישר היום (ב') בהסכמה הגשת תביעה נגזרת בשם החברה הציבורית "כים-ניר שירותי תעופה" נגד בעלי השליטה לשעבר עומר לבבי, דן קריב ומישה קרקובסקי. זאת, בטענה כי הם נטלו מהחברה שלא כדין כ-700 אלף דולר, ובספרי החברה נרשמה הפעולה בצורה כוזבת - כאילו מדובר ביתרות חייבים לחברות בנות של כים-ניר.

התובע, ארז כהן, בעל מניות בכים-ניר (25 אלף מניות רגילות), מציין כי בדו"ח שהגישה לבורסה, אישרה החברה את נטילת הכסף והרישום הכוזב. החברה התנגדה לבקשתו לאשר תביעה נגזרת, בנימוק שהגשת תביעה כזו מיותרת ואינה לטובתה.

החברה טענה עוד בביהמ"ש, באמצעות עו"ד דן צימרמן, כי בעלי השליטה התחלפו, וכי היא מעוניינת בהחזרת הכסף, אולם קיימת בעיה רצינית מאוד של ראיות. לדבריה, היא כבר גבתה מקרקובסקי מאות אלפי שקלים ושילמה לו סכום קטן על חשבון זכויות הפרישה שלו. היא הדגישה כי הצגתה כחברה מושחתת היא מטעה.

ביהמ"ש אישר כי התביעה הנגזרת תוגש בתוך שלושה חודשים ותנוהל בשם החברה על-ידי כהן ובאי-כוחו, עוה"ד אורי ברעם, עמית מנור ויוקי שמש. לפי ההסכמה בין הצדדים, אם התביעה תידחה - ניהולה ותוצאותיה יהיו על חשבונו ואחריותו של התובע; אם תתקבל - יוחזרו לתובע כל הוצאותיו, כולל שכר טרחת עורכי דינו, בתשלום גמול התובע, כפי שיפסוק ביהמ"ש.

התובע מסר כי חקירת המשטרה בפרשה נגד בעלי השליטה לשעבר נמצאת בשלב הסופי, וכי רשות לני"ע העבירה את התיק לפרקליטות, שתחליט בימים הקרובים אם להגיש כתבי אישום. (ת.א. 1551/05).