מריל לינץ' ממליץ לנצל את "העידן היפה" של כי"ל: מעלה את מחיר היעד ל-54 ש' למניה

האנליסט חיים ישראל מדגיש כי כי"ל תמשיך ליהנות מהעלייה במחירי הדשנים, אך מזהיר מפני ה"אויב" שעלול להתגלות ב-2008: האתנול

"העידן היפה". כך בוחרים כלכלני מריל לינץ' לתאר את התקופה שעוברת על כי"ל , הנהנית מגאות בתעשיית הדשנים. לדברי הכלכלן חיים ישראל ממריל לינץ', "כתוצאה מהראלי האחרון בפוטאש ו-GTSP, אנו מעדכנים את ההנחות שלנו על ענף הדשנים. אנו מעלים את מחירי פוטאש המעורבים ב-23% ל-380 דולר ואת מחירי GTSP ב-28% ל-500 דולר. "לפיכך, אנו מעלים גם את תחזיות ההכנסות, ב-11% ל-5.1 מיליארד דולר. למרות התייקרות העלויות, ההשפעה של עליות המחירים בענף תהיה משמעותית יותר ולכן אנו מעלים את תחזית ה-EBITDA שלנו ב-17% ל-1.46 מיליארד דולר".

בהתבסס על העלייה במחירים בענף, האנליסט בוחר להעלות את מחיר היעד למניית כי"ל ל-54 שקל מ-48 שקל בסקירה הקודמת, תוך שהוא מותיר את ההמלצה על "קנייה". מחיר היעד החדש משקף מכפיל EBITDA של 12.8 ל-2008, וישראל מדגיש כי "עדיין מדובר מתחת לממוצע", שכן כי"ל נסחרת בדיסקאונט של 7% בהשוואה למכפיל הממוצע בענף.

"בשנת 2007, מחירי פוטאש עלו ב-6 דולר בממוצע כל שבוע ומחירי הפוספט עלו ב-7 דולר בממוצע בשבוע", מדגיש ישראל. "הגידול בנזילות החקלאים וההיצע ההדוק ממשיך לתמוך בנתונים אלה".

לצד האופטימיות, במריל לינץ' מזהירים כי במבט לשנת 2008, האתנול מהווה דאגה עבור החברות בענף. "האתנול עלול ליצור רעש בטווח הקצר בתעשייה כיוון שהוא היה אחד המנועים לנטיעת שדות תירס והביא לעלייה בשימוש בדשנים", אומר ישראל. נכון לעכשיו, תחזיות האתנול נותרו ללא שינוי, אך האנליסט מזהיר כי במידה והמצב ישתנה, שוק הדשנים ייפגע.

גם בבית ההשקעות סיטי התייחסו היום למניית כי"ל, וחזרו על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 56 שקל למניה בשל עליית המחירים בענף. "אנו כבר מצפים לעלייה של 36% במחירי פוטאש של כי"ל, וזה יכול להתברר כשמרני", מסבירים האנליסטים, תוך שהם מדגישים כי המחירים בסין עשויים לעלות בצורה חדה.