הדולר השלים יום נוסף של היחלשות - שערו היציג ירד ב-0.81% ל-3.942 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג ירד ב-0.86% ל-5.673 שקלים * פינוטק: הזרמת הדולרים לשוק האשראי באירופה עוררה את תיאבון המשקיעים לסיכון

היחלשות הדולר ביחס לשקל המשיכה היום, הגם אם התמתנה לאורך היום, ביחס לשיעור (1.1%) בה ירד הדולר הבוקר. זאת בהמשך למגמה שהפגין המטבע האמריקני אתמול, כשחזר להיחלש לאחר כשבוע שבו הציג התחזקות שהביאה את שערו ליותר ל-4 שקלים. עם זאת, חשוב לציין, כי ביחס לשפל התקופתי שלו, שנקבע ב-30 בנובמבר, עדיין נסחר הדולר כשהוא גבוה ב-2.9% משערו דאז - 3.83 שקלים.

ברמה העולמית, נציין, כי מגמת המסחר המשתקפת בשעה זו בשוקי העולם, מצביעה על מגמה מעורבת לדולר מול מטבעות מובילים. האירו, שנחלש מעט מול הדולר בעולם, מצביע גם בשוק המקומי על ירידה ניכרת ביחס לשקל. כן נציין, כי ברקע ממתינים הסוחרים להחלטת הריבית המקומית ביום שני הקרוב, ולאחר שהתגברו בשבוע האחרון ההערכות כי הריבית תעלה לנוכח נתוני האינפלציה, עשוי תרחיש שכזה להפחית מהאטרקטיביות של המטבע האמריקני.

הדולר היציג ירד ב-0.801% לשער יציג של 3.942 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.858%, לרמה של 5.6725 שקלים.

Easy Forex: סוף השנה האזרחית מתקרב, ועימו גוברת התנודתיות

סוף השנה האזרחית מתקרב, ועימו גוברת התנודתיות במטבע המקומי. העלייה באינפלציה בארץ הגבירה את החששות מפני עלייה בריבית על השקל בעת החלטתו של נגיד בנק ישראל בשבוע הבא. חששות אלו התגברו לכדי מעשים, כאשר אתמול השקל חווה את יום ההתחזקות המשמעותי ביותר שלו בחודשים האחרונים - בשיא המהלך עמד השקל על תוספת של יותר מ-7 אגורות לערכו, המהווה התחזקות של 1.75%. נציין, כי היום יתפרסם בארץ שיעור האבטלה לחודש אוקטובר.

הבורסות בעולם נסחרו בעליות אתמול, לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הזרים סכום עצום של 500 מיליארד דולר באשראי זול לבנקים המסחריים - כחלק מהמאבק במיתון המאיים על העולם. מהלך זה הוביל לירידה חדה בשער הריבית הבין-בנקאית לתקופות קצרות באירופה, ירידה של חצי אחוז לרמת 4.45% במונחים שנתיים. צריך לזכור שבזמן שמהלכים אלו מציעים טיפול של "עזרה ראשונה" לשוק צמא-האשראי, המהלכים מגבירים את האינפלציה באותה הנשימה, ופוגעים ביכולתם של הבנקים לבחור בריביות נמוכות המעודדות צמיחה.

פינוטק: הזרמת הדולרים לשוק האשראי באירופה עוררה תיאבון המשקיעים לסיכון

אתמול השקל סיים יומיים של ירידות בהתחזקות כששערו היציג סוגר על 3.974 שקלים. חזרתו של "הצבע הירוק" לאחד העם על רקע הזרמת 500 מיליארד דולר לשוק האשראי מצד הבנק המרכזי האירופאי והתמתנות החששות ממחנק האשראי, עורר את תיאבון המשקיעים הזרים לסיכון, אשר חזרו לרכוש את המטבע הישראלי למול הדולר. כמו כן, הכישלון של הדולר לפרוץ את רמת ההתנגדות ב-4.02 שקלים והפריצה מטה של 4 שקלים הזרימו ביקושי קניה טכניים רבים על השקל. תמיכה נוספת קיבל השקל על רקע ספקולציות כי נגיד הבנק המרכזי בישראל, סטנלי פישר, עשוי להעלות את הריבית בסוף החודש כתוצאה מנתוני האינפלציה האחרונים.