"מרוויחים הרבה מעבר למרווחים": באי.בי.אי מתחילים לסקר את בז"ן בהמלצת "קנייה"

[לאתר המעו"ף][להמלצות אנליסטים] מחיר היעד שבו נוקבים האנליסטים, 4.13 שקלים, משקף למניה פרמיה של 21% מעל מחיר השוק שלה

בבית ההשקעות אי.בי.אי התחילו אתמול (ג') לסקר את מניית בז"ן שבשליטת החברה לישראל והמפעלים הפטרוכימיים בהמלצת "קנייה". האנליסטית נועה ויסברג נוקבת במחיר יעד של 4.13 שקלים, המשקף למניה פרמיה של 21% מעל מחיר הנעילה שלה שלשום - 3.42 שקלים.

לדברי האנליסטית, בתי הזיקוק בחיפה צפויים להמשיך ליהנות בשנים הקרובות מתנאי שוק טובים. בז"ן הוכיחה בעבר שיש לה הכלים להכות את מרווח הזיקוק הממוצע באגן הים התיכון ולהשיג תוצאות גבוהות מאלה של מתחרותיה.

בבית ההשקעות מתייחסים לתוכנית ההשקעות ל-5 שנים בהשקעה של 1.1 מיליארד דולר שאותה הציגה בז"ן בתחילת נובמבר. באמצעות התוכנית תוכל בז"ן לייצר מרווחי זיקוק גבוהים מהממוצע וגבוהים מהמרווחים שאותם היא מציגה כיום. עד שנת 2010, אומרת ויסברג, ההערכות בשוק הן להמשך גידול בביקוש וללא גידול בהיצע של תזקיקי נפט.

בנוסף לזיקוק, מונה בית ההשקעות מנועי צמיחה נוספים של בז"ן: התעשייה הפטרוכימית והארומטית וחדירה לשווקים סמוכים (בעיקר טורקיה) עם יתרון תחרותי בזכות שינויים בתקני איכות הסביבה ומעבר לדלקים באיכות גבוהה יותר.

עוד מצוינת האפשרות שעומדת בפני החברה להרחיב את תחומי הפעילות, למשל ע"י הקמת רשת תחהות תדלוק. בבית ההשקעות מעריכים התייעלות תפעולית ע"י שיפור הליכים, הקמת תחנת כח להורדת עלויות החשמל ואמצעים נוספים.

לסיכום, כותבת האנליסטית, השקעה בבז"ן היא בעלת סיכון נמוך. החברה צפויה לחלק דיבידנד של 75% מהרווח הנקי, אשר צפוי להיות גבוה בשנים הקרובות, ובבית ההשקעות מזכירים כי לחברה אין מדיניות חלוקה, וכי צעד כזה כרוך בבהסכם בין הבעלים.