איזי אנרגיה גוזרת קופון מהנדל"ן בתחנות בארה"ב: מכרה לקרן ריט קרקעות בכ-20.7 מיליון דולר

מדובר בהצפת ערך משמעותית, שכן החברה רכשה את המקרקעין, יחד עם 17 התחנות והחנויות, בתמורה כוללת של כ-15.5 מיליון דולר

חברת איזי אנרגיה , בשליטת ד"ר אלי זהבי, דיווחה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות למכירת המקרקעין שעליהם ממוקמות 17 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, שנרכשו על ידיה במהלך החודשים האחרונים.

המקרקעין יימכרו לקרן REIT האמריקנית בתמורה כוללת של כ-20.7 מיליון דולר. מדובר בהצפת ערך משמעותית, שכן איזי אנרגיה רכשה את 17 התחנות והחנויות, לרבות המקרקעין הנמכרים כעת, בתמורה כוללת של כ-15.5 מיליון דולר, בעוד שכעת היא מוכרת רק את המקרקעין המשוייך למקבץ בתמורה גבוהה משמעותית.

לאחר השלמת העיסקה, תמשיך איזי אנרגיה להפעיל את 17 תחנות הדלק וחנויות הנוחות לתקופה של 20 שנה תחת המותג של BP (בריטיש פטרוליום), ענקית האנרגיה הבינלאומית, שמכרה לאיזי את מקבץ התחנות והחנויות האמור.

במקביל, תשלם איזי אנרגיה דמי חכירה בסך של כ-1.85 מיליון דולר בשנה תמורת השימוש במקרקעין הנ"ל, וזאת במסגרת הסכם חכירה שנחתם מול קרן הריט לתקופה של 20 שנה.

יצויין, כי המקרקעין של 5 מתוך 17 התחנות והחנויות הנ"ל נמכר ע"י איזי לקרן נדל"ן אחרת ויכללו בעסקה הנוכחית רק במידה והקרן הנוספת תחליט לממש אופציה למכור את התחנות בחזרה לחברה.

במידה והקרן האחרת לא תהיה מעוניינת למכור את הנכסים בחזרה לחברה, תחתום איזי אנרגיה עם הקרן הנוכחית על הסכם למכירה וחכירה של המקרקעין בגין 12 תחנות וחנויות הנוחות אשר בבעלותה בלבד.

עד כה השלימה איזי אנרגיה רכישה של 25 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב. מקבצים אלה באו לידי ביטוי באופן חלקי בלבד בדו"חותיה הכספיים של החברה, שכן רכישתם הושלמה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2007. איזי דיווחה במהלך הרבעון השלישי על הכנסות בסך של כ-25 מיליון דולר. כמו כן, איזי דיווחה בעבר, כי היא מנהלת מגעים שונים לרכישת 2 מקבצים שונים בהיקף כולל של 40 תחנות דלק וחנויות נוחות.

איזי אנרגיה מנוהלת על ידי אבי גפן, לשעבר סמנכ"ל פועלים שוקי הון. כסגן יו"ר החברה מכהן אורן זהבי, שעסק ב-6 השנים האחרונות במיזוגים ורכישות בענף האנרגיה בארה"ב.