עכשיו זה רשמי: במגזר הארגוני בישראל העדיפו XP על ויסטה

הוויסטה אומץ במגזר זה ב-26% בלבד * מיקרוסופט מכרה בסך הכל בישראל כ-80 אלף מערכות הפעלה חדשות לארגונים העסקיים וכ-100 אלף מערכות למגזר הפרטי

על רקע הערכות שונות לגבי רמת ההצלחה של מערכת ההפעלה ויסטה, מפרסמת היום מיקרוסופט ישראל נתונים רשמיים לגבי מספר ההתקנות שיש למערכת החדשה בישראל וצפי לשנה הבאה. מהנתונים עולה כי מיקרוסופט, שהשיקה את הפתרון הארגוני של המערכת לפני כשנה, מכרה 180 אלף מערכות ויסטה בישראל השנה, כאשר 101 אלף מתוכן יועדו לשוק הפרטי ואילו פחות מ-80 אלף נמכרו לשוק הארגוני. במיקרוסופט הוסיפו כי היקף המכירות הזה שווה לכ-40% מכלל מכירות מערכות ההפעלה של מיקרוסופט בישראל.

על פי המספרים שמפרסמת כאן מיקרוסופט, בישראל נמכרו השנה כ-450 אלף מערכות מתוצרתה. אבל, בעוד במגזר הפרטי עמד האימוץ של הוויסטה על כ-67% מכלל המכירות למגזר זה (כ-150 אלף מערכות נמכרו), במגזר הארגוני מדובר על מספר קטן בהרבה - כ-26% בלבד.

במקור קיוותה מיקרוסופט לכ-200 מיליון התקנות של ויסטה בעולם בשנתיים הראשונות, שיפור משמעותי לעומת הציפיות הבסיסיות ממערכת ה-XP שהושקה לפני מספר שנים. במיקרוסופט מציינים כי במגזר הארגוני בישראל מתבצעים פרויקטי הטמעה של הוויסטה בארגונים כגון משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, חיל הים, קומברס, מכבי שירותי בריאות ואלישרא.

נזכיר כי במשך השנה היו לא מעט התבטאויות לגבי מידת ההצלחה בהטמעת המערכת בארגונים. הערכות אנליסטים היו כי השדרוג יגרור אחריו מאמץ ארגוני משמעותי מדי, מה שיפגע בכוונות הארגונים הגדולים להצטייד במערכת החדשה כל עוד יש להם ברירה ולפני יציאת העדכון הראשון ((SP1, שצפוי ברבעון הראשון של 2008.

הצלחה עם האופיס

לגבי חבילת היישומים - Office 2007 - נחלה מיקרוסופט הצלחה גדולה יותר במגזר הארגוני בארץ. החברה טוענת כי בשנת 2007 נמכרו בישראל 380 אלף רישיונות לחבילת יישומים זו, שמהווים כ-95% מסך הרישיונות של חבילת היישומים שנמכרו.

במגזר הארגוני והעסקי הצליחה החברה להשיג אימוץ של כמעט 100% מכלל רכישת הרישיונות האופיס. לפי המספרים שמספקת מיקרוסופט, עד עתה כ-40 אלף עמדות במגזר הארגוני והעסקי הטמיעו את חבילת האופיס החדשה, והצפי של החברה הוא שעד הקיץ הקרוב מספר ההטמעות במגזר הארגוני והעסקי יגיע ל-100 אלף עמדות. לדברי עדי אייל, סמנכ"ל השיווק במיקרוסופט ישראל: "אנו צופים כי אימוץ הטכנולוגיה במגזר הארגוני והעסקי יילך ויגבר לאחר השקת ערכת השירות SP1". "