בפריזמה מתחילים לסקר את אסם בהמלצת "קנייה"; "עוגן לתיק ההשקעות בתקופות סוערות"

האנליסטים נוקבים במחיר יעד של 52 שקל למניה, גבוה בכ-15.8% ממחירה הנוכחי בשוק

פריזמה מתחילים לסקר את אסם בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 52 שקל למניה, גבוה בכ-15.8% ממחירה הנוכחי בשוק.

האנליסטים בבית ההשקעות מציינים כי פעילותה של חברת אסם מתאפיינת ביציבות גבוהה, ודווקא משום כך, הם רואים במנייה עוגן לתיק ההשקעות בתקופות סוערות ומלאות תנודות בשוק המניות. מה גם שמתחת למעטה היציבות מתרחשים בחברה מהלכים, אשר נועדו לבסס מנועי צמיחה חדשים ובכך להגדיל את שורת ההכנסות. במקביל, מבצעת החברה מהלכי התייעלות שנועדו להמשיך את השיפור ברווחיות התפעולית.

האנליסטים מניחים כי הכנסות אסם בישראל יוסיפו לצמוח בשיעור מתון והכנסותיה של טבעול יוסיפו לגדול בשיעור דו ספרתי של כ- 13-17% בשנה. רווחיותה של החברה צפויה להוסיף ולהשתפר, במקביל להתקדמות בפרוייקט Globe. בטווח הארוך, מניחים בבית ההשקעות שחברה תוכל להגיע לרווחיות דומה לרווחיותה של נסטלה (רווחיות תפעולית של כ-13% ושיעור EBITDA של 16-18%).

אשר לעסקת מטרנה, בפריזמה מעריכים כי העסקה חיובית ותביא ליצירת ערך מוסף, מאחר שהיא מאפשרת לאסם לנצל את הידע של נסטלה, שהיא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם לתחליפי חלב אם ומזון תינוקות, וזאת מבלי לבצע 'גיור' מושלם של המוצרים. כמו כן, מקבלת אסם את היכולות השיווקיות של מעברות.

האנליסטים גם מתייחסים למרכז הלוגיסטי החדש בשוהם, כאשר לדעתם, מדובר באחד המהלכים הפחות מוערכים בשוק ההון, ביחס למשמעותו החיובית המהותית על התוצאות העתידיות של אסם. להערכתם, המרכז עתיד להביא לתוספת של כ-40 מיליון שקל בשנה לתזרים התפעולי של החברה ולסייע לה לשמר את מגמת השיפור ברווחיות התפעולית.

מפעל טבעול בצ'כיה, אשר החל את פעולתו בחודש מאי השנה, מציע לטבעול אפשרויות רבות ומגוונות להתפתחות. זאת, בהתחשב בהגדלת כושר הייצור, בקירבה לשוקי היעד ובאפשרויות לכניסה למוצרים נוספים. עם זאת, עד כה לא עמד המפעל בתקוות הגדולות שניתלו בו טרם פתיחתו, וקצב הגידול בהכנסות טבעול נמוך מההערכות המוקדמות.

נקודה חיובית נוספת, אותה מציינים בפריזמה, היא שאסם מקפידה על קשר הדוק עם נסטלה, והדבר מוצא את ביטויו במהלכי השיפור וההתייעלות הבלתי פוסקים, אשר מביאים את הרווחיות התפעולית של החברה לקבוע שיאים כמעט מדי רבעון. עם זאת, מסייגים האנליסטים, החיבור לנסטלה מגביל את אפשרויות ההתרחבות של החברה בחו"ל, היות שהיא לא יכולה להתחרות בנסטלה.

בפריזמה מזכירים שעדיין נותר לחברה כר נרחב להתפתחות בחו"ל במוצרי טבעול וסלטי צבר.

לבסוף, האנליסטים בבית ההשקעות מעריכים כי אסם, בדומה ליתר חברות המזון, תצליח לגלגל את מרבית העלייה במחירי חומרי הגלם לעבר הצרכן. לדבריהם, באופן פרדוקסלי, דווקא עוצמת הזינוק במחירי חומרי הגלם מקילה על יצרניות המזון להעלות מחירים, שכן הצרכנים מודעים לשינויים המתחוללים במחירי התשומות ואינם מצפים מהיצרנים לספוג את העליות בכוחות עצמם.