מריל לינץ' על שוק ההון הישראלי ב-2008: יציג תשואת חסר של 6%-7%, לעומת השווקים המתעוררים שישיגו תשואה של 15%-20%

"דפנסיביות - זה מה שיש לישראל להציע ב-2008" נכתב בכללי על השוק הישראלי * במריל ממליצים על תמהיל מניות הכולל את כי"ל, דלק רכב, פרטנר, בנק דיסקונט וטבע

בית ההשקעות מריל לינץ' מותיר את המלצתו לשוק המניות הישראלי על "ניטראלי" בתחזית מעודכנת לקראת שנת 2008. באופן כללי הם צופים כי שוק ההון הישראלי ימשיך להיות אלטרנטיבה דפנסיבית למשקיעים בשווקים המתעוררים, אך התשואה בו תהיה נמוכה מבשווקים המתועררים המקבילים. גם הצמיחה במשק הישראלי צפויה להיות נמוכה יותר לדעתם.

לשווקים המתעוררים צופים במריל לינץ' תשואה של 15%-20% ב-2008 - לישראל הם צופים אלפא שלילית ביחס לתחזית זו - זאת אומרת תשואה נמוכה ב-6%-7% מהתחזית לשווקים המקבילים בעולם.

בנוסף, המניות המסוקרות בשוק ההון הישראלי זוכות לאחוז דירוג "קנייה" נמוך ביותר מזה 5 שנים - 52% לעומת 62% בממוצע השנים האחרונות. "דפנסיביות - זה מה שיש לישראל להציע ב-2008" - אומרים הכלכלנים במריל באופן כללי על שוק ההון הישראלי.

שוק המניות הישראלי מתומחר לדעת מריל לינץ' בפרמייה של 5% - ה-בטא של השוק (מודדת את הסיכון ביחס לתושאה) ירדה מעט לרמה של 0.61. התחזית בוצעה על פי צפי צמיחה של 4% במשק הישראלי בשנה הקרובה - נמוך משיקלול תחזיות הצמיחה לשווקים המתעוררים (8%). בנוסף מציינים במריל לינץ' כי בניתוח התשואות בשנת 2007, רוב רובה הושג הודות למספר מצומצם של מניות. מגמה זו צפוייה להמשיך גם ב-2008 ולכן יש צורך להשקעה סלקטיבית ודפנסיבית בשנה הקרובה לדעתם.

בין המניות המומלצות מציינים במריל לינץ' את כי"ל שתמשיך השנה להציג ביצועים חזקים על רקע הביקושים הגבוהים. בהקשר זה הם מזכירים כי כי"ל עדיפה על מכתשים אגן שגם תהנה מהביקושים הערים.

עוד מניות שהם מציינים: דלק רכב ופרטנר שיונעו מהצריכה הפרטית ומהמצב הכלכלי הטוב בישראל מהשנים האחרונות. על פרטנר מוסיפים במריל לינץ' כי תשיג תשואה עודפת על מתחרתה בענף, סלקום . בזירת הבנקים מזכירים במריל רק את בנק דיסקונט שעשוי לדעתם להציג תשואה חיובית על ביצועי השוק. למחפשי ההשקעה הדפנסיבית ממשיכים במריל להמליץ על אחזקה במניית טבע .

שקלול המניות בתיק המוצע יספק תיק שיהיה חשוף פחות לכלכלה האמריקנית ויעניק תשואה גבוה יותר ביחס לשווקים המתעורים כמו גם תשלומי דיבידנד גדולים יותר. בנוסף ה-בטא של התיק תהיה נמוכה יותר ביחס לשוק הישראלי.