מדד העוצמה של דן אנד ברדסטריט: חברת טבע שוב חזרה ב-2007 למקום הראשון

המדד, המתבסס על הכנסות, רווח נקי, הון עצמי ושווי שוק, מדרג את כי"ל במקום השני ואת בנק הפועלים במקום השלישי * לאחר רכישת איווקס ב-2006, ירדה אשתקד טבע למקום השלישי

ענקית התרופות טבע חוזרת להוביל את מדד העוצמה של דן אנד ברדסטריט לשנת 2007, זאת לאחר שהגיעה בשנה שעברה למקום השלישי. מדד העוצמה מתבסס על ארבעה פרמטרים: הכנסות, רווח נקי, הון עצמי ושווי שוק של החברה, במקרה של חברה ציבורית.

טבע רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הכנסות של 27.4 מיליארד שקל, ורווח נקי של 5.5 מיליארד שקל. שוויה של החברה בבורסה בסוף 2007 עמד על 143.5 מיליארד שקל. בדן אנד ברדסטריט רואים במיקומה של טבע "חזרה למקומה הטבעי", לאחר שבשנה שעברה ירדה מניית החברה כתוצאה מירידה ברווחים, שיוחסו בעיקר הוצאות חד פעמיות בגין רכישת החברה המתחרה אייווקס. טבע, כך עולה מבדיקת כלכלני דן אנד ברדסטריט, מובילה במרבית דירוגי המשנה - דירוג לפי ההון העצמי, דירוג לפי הרווח ודירוג לפי שווי שוק, למעט הדירוג לפי ההכנסות, בו מדורגת טבע במקום השני - אחרי החברה לישראל של משפחת עופר.

אל המקום השני במדד העוצמה הגיעה חברת כימיקלים לישראל , שבשליטת החברה לישראל. בדן אנד ברדסטריט מייחסים את הדירוג הגבוה לעלייה של כמעט 100% בשווי המניה של החברה. כי"ל הרוויחה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 כ-1.5 מיליארד שקל, והכנסותיה בתקופה זו הסתכמו בכ-12 מיליארד שקל. שווי השוק שלה בסוף 2007 מסתכם ב-63.1 מיליארד שקל, והיא השנייה בדירוג המשנה לפי שווי שוק, אחרי טבע.

אל המקום השלישי בדירוג הגיע בנק הפועלים , ואחריו בנק לאומי , אפריקה ישראל , החברה לישראל, דיסקונט השקעות , קבוצת דלק , אי.די.בי פיתוח , וסוגרת את העשירייה הראשונה בזק . בנק דיסקונט פותח את העשירייה השנייה בדירוג, ואילו סוגר אותה בנק מזרחי-טפחות. אפריקה ישראל אגב, שהגיעה למקום החמישי, עמדה בשנה שעברה רק במקום ה=16 ובכך רשמה זינוק מרשים.

בדן אנד ברדסטריט מציינים עוד כי השווי המצרפי של 50 החברות הגדולות בישראל מגיע לכ-598 מיליארד שקל, לעומת כ-459 מיליארד שקל אשתקד - גידול של כ-30%. כמו כן, חל גידול שנתי כ-14% בהכנסות המצרפיות של 50 החברות ל-381 מיליארד שקל וגידול של כ-68% ברווח הנקי הכולל של 50 החברות הגדולות לכ- 42 מיליארד שקל.