כלל ביטוח רוכשת את בית ביגבנד ברמת החייל מא.דורי תמורת כ-107 מיליון שקל

דמי השכירות החודשיים למ"ר שתשלם ביגבנד, 67 שקל, מהווים כמחצית מדמי השכירות הנקובים כיום במרכז ת"א או ר"ג למשרדים איכותיים

חברת הביטוח כלל ביטוח השלימה את רכישת בית ביגבנד ברמת החייל מחברת א. דורי בסכום של כ-107 מיליון שקל.

חברת הבנייה א. דורי נמצאת בימים אלה בהליכי השלמת הפרויקט, שעלותו הכוללת היא 90 מיליון שקל. הפרויקט, שממוקם ברחוב הברזל שברמת החייל, מול מגדלי אור וסמוך לבית החולים אסותא, נבנה עבור המטה הישראלי של חברת ההיי-טק ביגבנד נטוורקס. הבניין ממוקם על שטח של 2.5 דונם ויכלול בסוף בנייתו ארבע קומות משרדים מעל קומת מסחר ושלוש קומות חנייה תת קרקעית.

ביגבנד נטוורקס אמורה להיכנס לפרויקט בתקופה הקרובה ולשכור שטחי משרדים בשטח של כ-6,580 מ"ר ברוטו לתקופה של 10 שנים (חמש שנים בתוספת אופציות) לפי שכר דירה ממוצע של כ-67 שקל למ"ר. קומת הקרקע המסחרית בפרויקט, ששטחה הכולל 900 מ"ר, תושכר לבנק לאומי ולרשת בתי הקפה והקונדיטוריות רולדין.

דמי השכירות השנתיים בפרויקט הם כ-8.1 מיליון שקל, שעתידים לעלות בכ- 7.5% מדי חמש שנים.

בשנתיים וחצי האחרונות מספר עסקאות גדולות סימנו את חברות הביטוח כגורם משמעותי בתחום הנדל"ן המניב. בשבוע שעבר רכשה חברת הביטוח הפניקס את מתחם חוצות להב בבאר שבע מחברת "ס.מ.ל היפר באר שבע 1997 בע"מ" שבבעלות אלי להב, תמורת 75 מיליון שקל, ואילו בסוף דצמבר רכשה הראל ביטוח את בית הקריסטל ברמת גן תמורת 200 מיליון שקל. לפני חודשיים הודיעה קבוצת מגדל על רכישת קומפלקס לייף פלאזה בהרצליה פיתוח ב-300 מיליון שקל, ובמאי האחרון רכשה מגדל את חלקה של אזורים (11.6%) בקניון רמת אביב. באוקטובר רכשה מגדל 10% מחברת הנדל"ן ההודית של אליעזר פישמן, מונדון, תמורת 240 מיליון שקל.

אזור רמת החייל מסתמן בתקופה האחרונה כיעד מועדף לרכישות נדל"ן מניב לאור ההערכות שמחירי השכירות שם עתידים לעלות באופן משמעותי עקב הפיכתו של האזור למרכז העסקים המוביל בתל אביב.

דמי השכירות החודשיים למ"ר שתשלם ביגבנד, 67 שקל, מהווים כמחצית מדמי השכירות הנקובים כיום במרכז תל אביב או רמת גן למשרדים איכותיים.

סמנכ"ל שיווק ונכסים של החברה עמית יולביץ' אמר כי "א. דורי הינה חברה יזמית קבלנית וככזו אינה נוהגת להחזיק בנכסים מניבים. מחיר הבניין משקף לחברה רווחיות טובה ולכן נתקבלה החלטה למכור אותו. המכירה לכלל ביטוח מעמיקה את היחסים בין החברות ובא. דורי רואים בכך שותפות אסטרטגית להמשך פעילותה".

את א.דורי ייצג בעסקה עו"ד הדר טל ממשרד ש. פרידמן ואת כלל ביטוח ייצגה עו"ד ורד גיטרמן ממשרד גולדפרב לוי ערן.