"אני פסיכולוג של השוק שמאתר מומנטום ומודה כל בוקר לאלוהים בהנחת תפילין. כך זיהיתי מראש את התרסקות הדולר והתנהגות הנפט"

עידו סמואל, הבעלים של ברוקרטוב ש"הצליח" להעלות בעשן ירושה של שני קיבוצניקים בסך 400 אלף שקל ל-2,700 שקל תוך שבועיים של השקעות באופציות מעו"ף, בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות": "הבעיה היא שמרוויחים בכוסיות ומפסידים בדליים"

"המסחר בבורסה הוא בציפיות. זו פסיכולוגיה של ההמונים. אני מאתר מומנטום ומודה לאלוהים כל בוקר בהנחת תפילין. קורא את כל העיתונים, נכנס לכל האתרים החשובים בארץ ובעולם. אחר-כך אני שותה אספרסו כפול ולוקח ויטמין סי 1,000 מיליגרם שעוזר לי פסיכולוגית".

כך אומר עידו סמואל, הבעלים של חברת ברוקרטוב, בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות". בראיון מתפאר סמואל ביכולתו לזהות מגמות בשוק, בהן התרסקות הדולר, התנהגות הנפט והתעניינות של משקיעים זרים לאחר מות ערפאת.

"הבעיה היא", אומר סמואל שמסכים להגדרתו כ"כפסיכולוג של השוק", "שמרוויחים בכוסיות ומפסידים בדליים".

לזוג הקיבוצניקים היו 400 אלף שקל - ונשארו רק 2,700

התוכנית "שומר מסך" בערוץ 10 פרסמה לאחרונה תחקיר ובו תלונה של זוג קיבוצניקים שהפקיד בידי סמואל לפני כשנה כספי ירושה בסך 440 אלף שקל. כחלוף שבועיים נשאר מהסכום הכסף הזה רק כ-2,700 שקל, לאחר שסמואל השקיע אותו באופציות מעו"ף. סמואל טוען כי בני הזוג ניסו לסחוט אותו, ושהם חתמו כי הם מבינים שההשקעה במעו"ף היא ספקולטיבית.

בתחילת פברואר הגיעו לידי "גלובס" מסמכים לפיהם סמואל הודה שגרם "באשמתו" לדוד פתאל, בעל רשת מלונות פתאל, הפסד בסך 2.65 מיליון שקל. במסמך מינואר 2007 כותב סמואל: "אני מתחייב בזאת כי עד ל-31.12.07 אחזיר לדוד פתאל את ההפסד שצבר לחובתו באשמתי, בחשבון באקסלנס נשואה בסך 2.65 מיליון שקל, באופן שהסכום, לרבות המשיכה שתבוצע, יעמוד על 3 מיליון שקל".

סמואל, שטען בבית המשפט שהוא ברוקר מצליח וש"עשה 10=15 מיליון שקל עם אלעד תשובה", ושחברת ברוקרטוב שווה 22 מיליון שקל, התחייב במסמך שכל סכום שיתקבל ממכירת החברה ישמש לפירעון החוב לפתאל.

כעבור שבועיים חתם על התחייבות נוספת בסך 2.55 מיליון שקל, וכן על ארבעה שטרי חוב אוטונומיים בסכום זה, אותם התחייב לפרוע עד סוף 2007. במקביל, הוא מישכן את מניותיו בברוקרטוב לטובת פתאל, כדי להבטיח שלא יפרע את שטרי החוב.