דלק אנרגיה קיבלה הלוואה של 100 מיליון דולר והשלימה רכישת חברת נפט אמריקאית

רכישת ELK מומנה במלואה באמצעות מימון שקיבלה דלק מבנק אוף סקוטלנד בסכום כולל של 100 מיליון דולר

חודש בלבד לאחר שהודיעה על הסכם לרכישת חברת הנפט האמריקאית ELK, דלק אנרגיה , מקבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, השלימה אתמול (ג') את רכישת החברה תמורת 95.5 מיליון דולר, מהם 17 מיליון דולר עבור המניות, והיתרה עבור פרעון הלוואה שנטלה ELK מקרן גידור בארה"ב.

הרכישה מומנה במלואה באמצעות מימון שקיבלה דלק מבנק אוף סקוטלנד בסכום כולל של 100 מיליון דולר. מדובר בהלוואה מתחדשת בריבית משתנה לתקופה כוללת של 10 שנים. כביטחון לפרעון ההלוואה, שיעבדה דלק לטובת הבנק את מניות חברת הבת וכל נכסיה, עסקת הגנה שביצעה חברת הבת על מחירי הנפט והגז וכן ערבות בסכום של 30 מיליון דולר למשך תקופה של כשנתיים.

כמו כן, התחייבה דלק אנרגיה, בניהולו של גדעון תדמור, להעמיד לטובת חברת הבת את המימון שיידרש לה לצורך מימון תוכנית לפיתוח הנכסים המניבים של ELK לשנים 2008-2010.

יו"ר קבוצת דלק, גבי לסט, המכהן גם כיו"ר דלק אנרגיה, ציין בעבר כי החברה רואה ב-ELK רכישה אסטרטגית המהווה חלק ממדיניותה להרחבת הפעילות הבינלאומית בתחום חיפושי הנפט והגז. בדלק אנרגיה מתכננים לפעול לפיתוח רזרבות הנפט והגז של ELK על מנת למצות את הפוטנציאל המסחרי הגלום בהן. אומדן ההשקעה הצפויה בנכסי החברה בשנתיים הקרובות עומד על כ-100 מיליון דולר.

דלק אנרגיה