כבר לא מסודרים? עובדי הסטארט-אפ של מייסדי ICQ מבקשים מפרק זמני

עובדי נוקה TV לא זכו למשכורת חודש ינואר לטענתם בשל חילוקי דעות בין בעלי המניות

עובדי חברת הסטארט-אפ הישראלי נוקה TV מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב למנות לחברה מפרק זמני. העובדים טוענים כי החברה חדלת פירעון, ואם לא ימונה לה בדחיפות מפרק זמני, קיים חשש ממשי שנושיה יפעלו למימוש הנכסים המעטים שלה. 21 העובדים, שלא קיבלו את משכורות ינואר וחוששים כי לא יקבלו גם את משכורת פברואר, טוענים כי חובותיה של החברה נאמדים ב-1.2 מיליון שקל.

נוקה TV, שאמורה היתה לשדר טלוויזיה באינטרנט, הוקמה ב-2006 בידי מקימי מיראביליס, חברת הסטארט-אפ הישראלית שהמציאה את תוכנת המסרים המיידיים הראשונה בעולם, ICQ. החברה נמכרה ב-1998 לענקית האינטרנט האמריקנית AOL, בסכום שיא של 407 מיליון דולר. הצעירים שהקימו את מיראביליס, שלימים זכו לתואר "מסודרים", הם ספי ויגיסר, אריק ורדי ויאיר גולדפינגר, שהתחלקו בכסף הגדול עם האבא הכל יכול, יוסי ורדי.

בהקמה של נוקה TV יוסי ורדי נשאר בחוץ, ואילו הדומיננטי ביותר היה ספי ויגיסר, שחבר אל ניר ארליך, יזם היי-טק שפגש באחת מחופשות הגלישה של השניים מעבר לים. ארליך מונה למנכ"ל ושותף. ורדי וגולדפינגר השקיעו מכספם אך היו מעורבים פחות. אליהם הצטרפו קרן ההון סיכון אוורגרין, קרן פרטם והאנג'ל (משקיע פרטי - ש.נ) איילון תירוש, ממקימי אקסלינק שמכרה לקומברס ב-550 מיליון דולר. גם איל הנדל"ן יגאל אהובי השקיע מכספו.

מניות החברה מוחזקות בידי החברה האמריקנית I SEE U INC ועד היום הושקעו בה כ-3.6 מיליון דולר. החברה מציעה שירות טלוויזיה באינטרנט, המשדר תוכן שנוצר על-ידי הגולשים. כל ערוץ בנוקה TV מציע מגוון תוכניות שיצרו גולשים ויוצרים מקצועיים. הרעיון מאחורי המיזם היה להציע תוכן טלוויזיוני שרחוק מהמיינסטרים, באמצעות שיתוף הצופים בבחירת התכנים.

העובדים טוענים כי כדי שמוצר החברה יהיה זמין באינטרנט לכל משתמש, דרושה השקעה של עוד כ-3 מיליון דולר. לדבריהם, החברה סובלת ממחסור במשאבים ואינה יכולה לגייס או למכור את החברה בשל המבנה הסבוך של הבעלות וחילוקי דעות בין בעלי המניות. משרדי החברה מוקמו תחילה בשכונת רמת החייל בת"א, אך עברו בהמשך לרחוב הסדנאות בהרצליה פיתוח.

העובדים מציינים כי לאחרונה נקלעה החברה למשבר לאחר שבעלי המניות סירבו להשקיע כספים נוספים. לפני כשלושה שבועות התכנסה ישיבת דירקטוריון והוחלט על הפסקת פעילותה ופיטורי עובדים.

העובדים מציינים, באמצעות עו"ד שוקי שועלי, כי יש להם אמון רב במוצרי החברה ובסיכוייה לעלות על פסי רווחיות, אם ייעשה צעד מהיר לשם הצלתה על ידי מינוי מפרק מפעיל זמני. המנכ"ל והשותף ניר ארליך סירב להגיב על הידיעה, ואמר כי הסברים לשאלה מדוע בעלי החברה לא הסכימו לפחות לשלם את משכורות העובדים, יינתנו בהמשך.

גולדפינגר, הנמצא בחו"ל, לא ידע היום על הבקשה שהוגשה לבית המשפט, ואמר שאינו מעורב בפעילות החברה. (פש"ר 1152/08).